منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دستگاه تناسلی مردان / عوارض عدم درمان واریکوسل یا واریس بیضه چیست؟

عوارض عدم درمان واریکوسل یا واریس بیضه چیست؟

بیماری واریکوسل یا واریس بیضه شایع‌ترین بیماری مردان پس از بلوغ می باشد. این بیماری بر اثر به وجود آمدن ناهنجاری در عروق بیضه به وجود می آید. ناباروری مردان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برخی ناباروری را با بالا بودن دمای کیسه‌ بیضه یا پایین بودن سطح تستوسترون ارتباط می دهند؛ حال اینکه اغلب واریکوسل یا واریس بیضه ریشه‌ اصلی این مشکلات است.

آنچه در این مطلب میخوانید

تقریبا ۱۵ درصد از مردان، مبتلا به واریکوسل هستند همچنین ۴۰ درصد از مردان مبتلا به ناباروری نیز از واریکوسل رنج می برند. با توجه به شیوع این بیماری و عوارض احتمالی آن، لازم است افراد مبتلا به واریکوسل از عوارض عدم درمان آگاه شوند.در این مقاله قصد داریم به بررسی بیماری واریکوسل و پیامد های درمان نکردن آن بپردازیم.

بهترین تکنیک جراحی واریکوسل یا همان روش میکروسکوپیک (میکروسرجری) در اصفهان توسط دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی، قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

واریکوسل یا واریس بیضه چیست؟

رگ ها در سراسر بدن وظیفه ی انقال خون از اندام های مختلف به قلب را بر عهده دارند. در بیضه ها نیز سیاهرگ هایی جهت انجام این وظیفه وجود دارند. در این رگ ها دریچه هایی وجود دارند که موجب حرکت خون در جهت مناسب می شوند. اگر در عملکرد این دریچه ها اختلالی به وجود بیاید و مانع عملکرد درست آنها شود، خون به دلیل نیروی گرانش در کیسه‌ بیضه ها انباشه می شود. این امر موجب ابتلا به واریکوسل یا واریس بیضه می شود.
در حدود ۸۵ درصد مردان واریکوسل در بیضه‌ چپ اتفاق می‌افتد.

واریکوسل

علائم بیماری واریکوسل چیست؟

در اغلب موارد واریکوسل هیچ نشانه، علامت و دردی ایجاد نمی کند. اما نشانه هایی که ممکن است فرد مبتلا از خود نشان دهد به شرح زیراست:

تشخیص واریکوسل‌ها آسان است و بسیاری از آن ها نیازی به درمان هم ندارند؛ اما اگر واریکوسل برای فرد عارضه ای ایجاد کند، نیاز به مداخلات درمانی خواهد بود. تنها روش درمان واریکوسل در این مواقع عمل جراحی‌ است. در صورتی که نیاز به مداخله درمانی باشد، اما درمان صورت نگیرد، افراد شاهد عوارض و پیامد هایی خواهند بود.

پیامد های درمان نکردن واریکوسل یا واریس بیضه چیست؟

آیا درمان بیماری واریکوسل منجر به رفع ناباروری مردان می‌شود؟

پس از اینکه علم پزشکی ارتباط بین این بیماری با ناباروری را دریافت، پژوهش های بیشتر نشان داد که در صورت درمان این بیماری، مردان می توانند قدرت باروری خود را دوباره به دست آورند. با این حال تجارب و موارد مختلف حاکی از آن است که پس از درمان بیماری واریکوسل، فقط در بخشی از مردان، توانایی باروری دوباره باز می گردد.
در صورت تمایل به جراحی برای درمان واریکوسل به جهت محافظت از عملکرد بیضه لازم است با جراح متخصص مشورت شود. پزشکان تنها در صورتی توصیه به عمل جراحی می کنند که سود عمل بیش تر از خطرات احتمالی آن باشد.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

آیا نتایج درمان بیماری واریکوسل دائمی است؟

خیر؛ اما احتمال اینکه فرد پس از دریافت درمان، نیاز مجدد به درمان پیدا کند، تقریبا کم و در حدود ۵ الی ۱۱ درصد می باشد. در این شرایط،‌ عمل جراحی برای رهایی از این بیماری توصیه می شود؛ اما همواره احتمال برگشت به شرایط قبل از عمل وجود دارد.

درمان جراحی و غیرجراحی برگشت ادرار در اصفهان توسط دکتر پیمان صالحی، متخصص اورولوژی انجام می‌پذیرد. لطفا جهت هماهنگی و تعیین وقت با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی موسوی [ 1402-11-07 ]
سلام و عرض ادب آقای دکتر درصورت عدم درمان واریکوسل آیاسبب وباردارشدن آیااحتمال نقص درنوزادمتولدشده دارد ؟ آیاواریکوسل سبب نقص نوزادان متولد شده میشود؟

مجید رضای [ 1402-10-11 ]
سلام اقای دکتر من تغریبا دو سالی هست واریکوسل داشتم و متوجه نشدم الان مراجعه کردم میگن باید عمل کنی میخاستم بینم اگه عمل کنم مشگلی برای باروریم داره یا نه

یاور [ 1402-09-25 ]
بعد عمل واریکوسل بیضه ای که عمل شده تورم داره و اندازه اش تقریبا 2برابر شده حتی آلت هم تورم کرده . الان ۴ روز از عمل گذشته

علی عبدالعلی پور [ 1402-08-07 ]
سلام آقای دکتر بنده ۵۳ ساله هستم ۸ساله ازدواج کردم بخاطر شرایط زندگی اقدام به بچه دار شدن نکردیم الان یک سال هست اقدام کردیم بچه دار نمی شیم هم من هم خانم آزمایش رفتیم سونی گرافی رفتیم جواب سونی گرافی واریکوسل ۲و۳ راست چپ ۳ نشون داده رفتم دکتر اورولوژی به من گفت عمل نکن باید بری آی وی اف نظر شما در این مورد چیه

مهدی حیدری [ 1402-07-24 ]
سلام آقای دکتر من تو سن ۱۴ سالگی فهمیدم که واریکوسل دارم اما بهش توجه نکردم اون موقع درد هم داشتم و الان ۲۰ سالم هست میخوام برم واریکوسل رو عمل کنم آزمایش اسپرم هم دادم دکتر گفت ۱۵ آزمایشت گفت باید حداقل ۲۵ باشه الان درد نداره دکتر گفت عمل کن میخواستم ببینم این آسیب های که واریکوسل در عرض ۶ سال وارد کرده با عمل جراحی اصلاح میشن مثلا کوچیک شدن بیضه سمت چپ ضعیف شدن اسپرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خوابعلت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

نعوظ صبحگاهی زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی با خون پر شده و فرد با نعوظ از خواب بیدار می شوید و این یک اتفاق کاملا طبیعی است. ... ادامه مطلب

سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟

سندروم نفروتیک نوعی بیماری کلیوی است که باعث افزایش دفع پروتئین از طریق ادرار می‌شود و می‌تواند آسیب‌های جدی به کل بدن وارد کند. ... ادامه مطلب

بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟

وارت تناسلی یا زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین