منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک واریکوسلمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / پارگی یا سوراخ شدن مثانه

پارگی یا سوراخ شدن مثانه

پارگی یا سوراخ شدن مثانه معمولا به دنبال وارد شدن ضربه به شکم و یا لگن اتفاق می افتد . گاهی ممکن است سوراخ شدن مثانه به صورت خود به خود ، طی عمل جراحی ، سزارین یا آندوسکوپی به وجود بیاید . درد لگن و هماچوری ناخالص علائمی هستند که در بیشتر افرادی که دچار سوراخ شدن مثانه شده اند ، بروز می کنند . در بزرگسالان ، مثانه در ناحیه لگن توسط استخوان های لگنی ، به خوبی محافظت می شود . به همین ترتیب ،اکثریت قریب به اتفاق آسیب های مثانه ، از جمله پارگی یا سوراخ شدن مثانه در اثر شکستگی های استخوان لگن ، به ویژه زمانی که استخوان شرمگاهی نیز درگیر شود ، رخ می دهند .

آنچه در این مطلب میخوانید

پارگی مثانه یک آسیب شایع نیست . همچنین این عارضه دیگر مانند گذشته کشنده نمی باشد . با آگاهی بیشتر و انجام آزمایشات تصویر برداری ، بیشتر موارد پارگی یا سوراخ شدن مثانه به سرعت تشخیص داده می شوند . در این مقاله به بررسی دقیق تر پارگی یا سوراخ شدن مثانه می پردازیم .

دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی در اصفهان برای ارائه خدمات تشخیصی - درمانی بیماری های کلیه و مجاری ادراری پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع پارگی و یا سوراخ شدن مثانه

پارگی مثانه ممکن است در فضای صفاقی رخ دهد اما بیشتر این پارگی ها در خارج از پرده صفاقی ایجاد می شوند .

علائم پارگی یا سوراخ شدن مثانه

آسیب مثانه

علائم دیگر عبارت اند از :

علت پارگی یا سوراخ شدن مثانه

وقتی مثانه خالی است ، استخوان‌ های ناحیه لگن مثانه را از ضربه‌ هایی که به پایین شکم وارد می‌شوند ، حفظ می‌ کند . اما وقتی مثانه پر است ، قسمت بالای مثانه به حفره شکم وارد شده و کمتر محافظت می‌ شود . استخوان‌ های ناحیه لگن در کودکان به خوبی شکل نگرفته و نسبت به استخوان‌ های بزرگسالان آسیب‌ پذیر تر هستند . اگر این استخوان‌ ها با نیرویی که به اندازه کافی قوی باشد و بتواند استخوان را بشکند مواجه شوند ، مثانه ( حتی اگر خالی باشد ) ممکن است آسیب ببیند . این آسیب ممکن است در حین تصادفات اتومبیل یا افتادن از ارتفاعات ، اتفاق بیفتد .

عوارض پارگی یا سوراخ شدن مثانه

عوارض ممکن است در اثر نشت ادرار به داخل حفره شکمی یا انجام جراحی باشند .

برخی عوارض عبارت اند از :

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان پارگی یا سوراخ شدن مثانه

درمان اورژانسی پارگی مثانه در صورت خونریزی یا ایجاد شوک ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  1. انتقال خون
  2. تزریق دارو های داخل وریدی
  3. بستری در بیمارستان
  4. در صورتی که جراحت وسیع باشد و التهاب داخل شکم وجود داشته باشد جراحی فوری صورت می گیرد و ادرار تخلیه می شود .
  5. در بیشتر موارد ، پارگی با جراحی درمان می شود . جراحی این امکان را می دهد که مثانه یا مجرای ادرار آسیب دیده بهبود یابد و از تورم مجرای ادرار و انسداد جریان ادرار جلوگیری می کند .

درمان جراحی و غیرجراحی برگشت ادرار در اصفهان توسط دکتر پیمان صالحی، متخصص اورولوژی انجام می‌پذیرد. لطفا جهت هماهنگی و تعیین وقت با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟

تستوسترون اصلی ترین هورمون جنسی در مردان است که باروری، توده عضلانی، توزیع چربی و تولید گلبول های قرمز خون را تنظیم می کند. ... ادامه مطلب

عفونت کلیه چیست؟عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه جزو موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است آسیب جدی به کلیه وارد شود یا عفونت به خون گسترش یافته و موجب ایجاد عفونت‌های وخیم گردد ... ادامه مطلب

علت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریتعلت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریت

عفونت کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری های کلیه است که ناشی از عفونت ادراری است و می‌ تواند یک یا هر دو کلیه را درگیر کند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین