منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریواریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / متخصص اورولوژی اصفهان / بیماری های اورژانسی اورولوژی کدامند؟

بیماری های اورژانسی اورولوژی کدامند؟

بیماری های اورژانسی ارولوژی شامل آسیب ها یا صدمات وارد شده به کلیه‌ها، مثانه، بیضه ها، مجرای اداری و به طور کلی دستگاه تناسلی است که نیازمند مداخله فوری پزشکی می باشد.هنگام بروز این بیماری ها اگر در زمان مناسب اقدام نشود نتایج جبران ناپذیری به بار می‌آید. در نوشتار زیر قصد داریم به چند مورد از این بیماری های اورژانسی اورولوژی نگاهی بیندازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی، آماده ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری مردان در اصفهان به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پریاپیسم چیست؟

نعوظ دائم یا پریاپیسم ، نعوظی دردناک است که بیش از چهار ساعت ادامه می‌یابد اما همراه با برانگیختگی جنسی نیست و از طریق انزال خاتمه نمی یابد. پریاپیسم یک بیماری اورولوژی اورژانسی است و اگر بلافاصله به پزشک مراجعه نشود ممکن است فرد دچار ناتوانی جنسی دائمی شود.

علائم پریاپیسم چیست؟

علل ایجاد پریاپیسم چیست؟

برای معالجه بیماری پریاپیسم، یک متخصص ارولوژی یک سوزن را در قسمت آلت تناسلی وارد کرده و خون انباشته شده در آلت را خارج می کند

اورژانس های اورولوژی

شکستگی آلت چیست؟

شکستگی آلت یکی از بیماری های اورژانسی اورولوژی است. شکستگی آلت وقتی رخ می‌دهد که به آلت مرد هنگام نعوظ فشار زیادی وارد شود و سیلندرهای پر خون درون آن خم شود.

علائم شکستگی آلت چیست؟

  1. صدای تق مانندِ شکستگی
  2. خاتمه ناگهانی نعوظ
  3. درد در آلت
  4. شل شدن ناگهانی آلت
  5. تورم و کبودی شدید آلت
  6. ادرار خونی یا حتی گاهی اوقات خروج خون خالص از مجاری ادرار

علت شکستگی آلت چیست؟

بیشترین علل گزارش شده برای شکستگی آلت، حرکت نابجا حین رابطه جنسی یا خود ارضایی بوده است. یکی دیگر از علل های آن گرفتن قولنج آلت هنگام سفتی صبحگاهی می باشد.درمان این بیماری شامل جراحی فوری برای بستن پارگی در محل پارگی آلت تناسلی مردان است.

پیچش بیضه چیست؟

پیچش بیضه یکی دیگر از اورژانس‌های های اورولوژیست که در صورت عدم مراجعه فوری به پزشک منجر به آتروفی یا خشک شدن بیضه می شود. در این صورت بیضه های فرد باید برداشته شوند. این بیماری در اثر پیچیده شدن رگ های خونی درون بیضه ایجاد می‌شود که خون رسانی به بیضه را کاهش داده و منجر به تورم و درد شدید در آن ناحیه می شود.

علائم پیچش بیضه چیست؟

علائم این بیماری عبارتند از:

  1. درد ناگهانی و شدید در کیسه بیضه
  2. تورم در کیسه بیضه
  3. درد در شکم
  4. تهوع و استفراغ
  5. درد هنگام ادرار
  6. تب
  7. سرگیجه
  8. خون در مایع منی

درمان پیچش بیضه معمولاً جراحی است. بهترین زمان برای عمل جراحی در طول 6 ساعت اولیه پس از شروع درد و بروز علائم می باشد. تاخیر در این زمان احتمال عواقب جبران ناپذیر را افزایش می دهد.

احتباس ادراری حاد چیست؟

احتباس ادراری حاد به ناتوانی تخلیه ی ارادی ادرار گفته می‌شود در این شرایط ادرار در مثانه حبس می شود و حتی اگر مثانه فرد کاملا پر باشد او قادر به تخلیه آن نیست. این شرایط اورژانسی محسوب می شود و نیاز به مراجعه فوری به پزشک است.

علائم احتباس ادراری چیست؟

  1. درد شدید و ناگهانی در قسمت پایینی شکم
  2. احساس فشار و درد در مجاری دفع ادرار
  3. احساس نیاز به ادرار اما ناتوانی در دفع
  4. پس از مراجعه فوری به پزشک. ضروری ترین اقدام تخلیه مثانه با سوند می باشد

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

گانگرن فورنیه یا قانقاریای فورنیه چیست؟

گانگرن فورنیه یکی دیگر از اورژانس‌های اورولوژی است. این بیماری یک نوع بسیار پیشرونده از خوره است که گسترش یافته و دستگاه تناسلی را تخریب می کند. گانگرن فورنیه یک اورژانس ارولوژیست و حتی در نیمی از مواقع ممکن است به مرگ فرد منجر شود. بیمارانی که از دیابت، الکل، سرکوب سیستم ایمنی یا سایر عفونت‌ها رنج می برند؛ بیشتر در معرض این بیماری هستند.

درد شدید کیسه بیضه و آلت تناسلی ، مرگ بافت و قرمزی در ناحیه آسیب دیده از علائم این بیماری می باشند.

درمان این بیماری، برداشتن بافت آسیب دیده طی عمل جراحی است.

پارافیموز چیست؟

پارافیموز، اورژانسی اورولوژی مختص مردان ختنه نشده است. در پارافیموز پوست ناحیه ختنه گاه در سر آلت گیر می کند و نمی تواند به جای اول خود باز گردد. در نتیجه ی این عارضه جریان خون در این ناحیه کاهش می یابد. بنابراین نیاز به مداخله ی فوری است.

درمان این بیماری، اگر زود اقدام شود، شامل جا اندازی دستی بافت ملتهب می باشد. گاه برای رفع تورم پزشک با یک سوزن خون داخل آلت را خارج می کند.

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری ، بزرگی پروستات، ناباروری ، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین حاصلی [ 1402-08-06 ]
سلام مدتی است به هیچ وجه نعوذ ندارم تنایل جنسی ندارم و دچار اخلال جنسی شده ام که خیلی عذاب آور اس لطفا راهنمای نوبت دهی هرکاری امکانش هست مرا یاری کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندروم مثانه دردناکسندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار، حساسیت یا درد لگن و احساس درد و فشار در مثانه همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد ... ادامه مطلب

واریکوسل چیست و چگونه درمان میشودواریکوسل چیست و چگونه درمان میشود

واریکوسل یکی از شایعترین دلایل کاهش تولید اسپرم، همچنین معیوب شدن و تقلیل کیفیت اسپرم است که منجر به ناباروری مردان می‌شود . با این وجود همه مبتلایان به بیماری واریکوسل با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و واریکوسل در باروری آنها اثرگذار نخواهد بود ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین