منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دستگاه تناسلی مردان / آلت تناسلی دفن شده یا مخفی چیست؟

آلت تناسلی دفن شده یا مخفی چیست؟

آلت تناسلی دفن‌شده یا مخفی به آلت تناسلی مردانه‌ای گفته‌می‌شود که با پوست اضافی یا کیسه‌ی بیضه پوشانده می‌شود. کیسه‌ی بیضه کیسه‌ای است که بیضه ها را در خود جای می دهد و در زیر خروجی آلت تناسلی مردان از ناحیه‌ی شکمی قرار دارد. آلت تناسلی در این حالت معمولاً طول و عملکرد طبیعی دارد اما به صورت ظاهری مخفی شده‌است.

آنچه در این مطلب میخوانید

آلت تناسلی دفن‌شده علاوه بر این که می‌تواند باعث اختلال در ادرار و آمیزش جنسی شود می‌تواند مشکلات روانی و عصبی را نیز در پی داشته‌باشد. این بیماری معمولاً توسط جراحی قابل درمان است.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

دلایل ایجاد آلت تناسلی دفن‌شده چیست؟

آلت تناسلی دفن‌شده می‌تواند به صورت مادرزادی وجود داشته‌باشد و یا اینکه بعدها در سنین بالاتر ایجاد شود. معمولاً این بیماری در نوزادان و کودکان نوپا بیشتر از مردان جوان و بزرگسال دیده می‌شود.

آلت تناسلی دفن شده

برخی از معمول‌ترین دلایل ایجاد این بیماری شامل موارد زیر هستند:

ناهنجاری هایی که در هنگام تولد وجود دارند:

رباط‌هایی که آلت تناسلی مردانه را به بافت‌ها و ساختارهای زیرین آن متصل می‌کنند ممکن است ضعیف‌تر از حالت طبیعی باشند. در این حالت ممکن است آلت تناسلی دفن‌شده ایجاد شود.

چاقی بیش از حد:

وجود چربی اضافی در اطراف شکم و ناحیه تناسلی مردانه می‌تواند باعث مخفی‌شدن یا به اصطلاح دفن‌شدن آلت تناسلی مردان و و ظاهر کوچک‌تر آن شود.

تورم لنفی:

تورم در اطراف کیسه بیضه به دلیل تجمع مایعات لنفی می‌تواند ظاهری مخفی شده به آلت تناسلی بدهد.

ختنه‌ی نامناسب و غیراستاندارد:

در صورتی که پوست ختنه‌گاه کمتر یا بیشتر از حد مناسب برش داده‌شود می‌تواند منجر به ایجاد آلت تناسلی دفن‌شده شود.

در مورد دلایل ایجاد آلت تناسلی دفن‌شده به نظر می‌آید که این صفت توارثی نبوده و با تغییرات هورمونی نیز وضعیت آن تغییر نمی‌کند. در صورتی که علائم غیر طبیعی در حالت تناسلی نوزاد پسر هنگام تولد وجود داشته‌باشند بهتر است ختنه را تا تشخیص نهایی پزشکی متخصص در مورد وضعیت آلت تناسلی و راهکارهای درمانی به تاخیر انداخت. برای ایجاد نتایج بهتر در درازمدت بهتر است جراحی‌های درمان آلت تناسلی دفن‌شده در دوران جوانی انجام گیرند زیرا با افزایش سن در مردان تعداد تجمعی نعوظ نیز بیشتر می‌شود و چربی بدن در شکم انباشته می‌شود که در نتیجه‌ی آن عمل جراحی با چالش روبرو خواهدشد.

عوارض آلت تناسلی دفن‌شده چیست؟

نحوه‌ی تشخیص آلت تناسلی دفن‌شده چگونه است؟

معمولاً تشخیص توسط پزشک متخصص و با آزمایشات فیزیکی و مشاهدات معمول صورت می‌گیرد. پزشك متخصص با بررسي فيزيكي آلت تناسلي بايد قادر باشد تا وجود آلت تناسلي دفن‌شده يا ميكروپينس (نوعي بيماري كه در آن سايز آلت تناسلي كوتاه‌تر از حد طبيعي است) را از هم تشخيص دهد.

نحوه‌ی درمان آلت تناسلی دفن‌شده چگونه است؟

درمان آلت تناسلی دفن‌شده هم در کودکان و هم در بزرگسالان ممکن است کمی دشوار باشد. روش درمانی وابسته به دلایل ایجاد آن خواهدبود. در نوزادان و کودکان گاهی با افزایش سن و گذر زمان، آلت تناسلی دفن‌شده نیز خودبخود رفع می‌شود. در صورتی که این بیماری در بزرگسالان ایجاد شود و یا با گذر زمان در کودکان حل نشود معمولا نیاز به جراحی خواهدبود. تمام این شرایط بسته به علت ایجاد آلت تناسلی دفن‌شده، متفاوت بوده و تکنیک‌های جراحی مخصوص به خود را دارند. با این حال انواع جراحی شامل موارد زیر است:

آدرس اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

بايد توجه داشت كه معمولا روش اصلي درماني، جراحي در ناحيه‌ي تناسلي و بافت‌هاي اطراف آن است اما براي اينكه بازده جراحي بالاتر رفته و نتايج آن قابل قبول باشند ممكن است روش‌هاي درماني ديگري نيز همراه با جراحي به كار گرفته‌شوند. روش‌های درمانی زیر به عنوان روش‌های مکمل در کنار جراحی ممکن است به کار گرفته‌شوند:

جراحی موفقیت‌آمیز می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در زندگی فرد داشته‌باشد. در صورتی که جراحی با موفقیت همراه باشد مشکلات ادراری و آميزشی برطرف خواهندشد. در صورتی که نیاز به پیوند پوست باشد به مدت چند هفته زمان لازم خواهدبود تا آلت تناسلی سلامتی کامل خود را بازیابی کند. زمانی که بيماري آلت تناسلي پنهان معالجه شود، احتمال برگشت بيماري تقریباً وجود ندارد. در صورتیکه چاقی یا سایر فاکتورهايی که با سبک زندگی در ارتباط هستند از عوامل تشدیدکننده‌ي آلت تناسلی دفن‌شده باشند لازم خواهد بود تا سبک زندگی مدیریت شود.

برای درمان اختلالات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای دریافت نوبت با شماره‌ تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و جهت رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسیعلت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسی

ارکیوپکسی برای اصلاح بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم انجام می شود، وضعیتی که در آن یک یا هر دو بیضه در موقعیت مناسب خود در کیسه بیضه نزول نکرده اند. ... ادامه مطلب

اعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درماناعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درمان

اگر تماشای پورنوگرافی به یک اعتیاد تبدیل می شود ، بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد و می تواند برای شما مشکل ساز باشد. ... ادامه مطلب

تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین