منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروریمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / ارزیابی سلامت جنسی زوجین

ارزیابی سلامت جنسی زوجین

سلامت جنسی بخشی از بهداشت باروری است که بر سلامت افراد و جامعه تاثير زيادی دارد. متخصصین حوزه سلامت جنسی به سلامت و رفاه جسمی، روانی و اجتماعی در حیطه جنسیت و امور جنسی کمک می‌کنند. سلامت جنسی یک موضوع بین رشته‌ای است و متخصصین بسیاری از رشته‌ها در آن نقش دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در حال حاضر متخصصین اورولوژی، زنان، روانپزشکی، بهداشت باروری و پزشکی اجتماعی در حیطه سلامت جنسی فعالیت دارند و سکس تراپیست یا درمانگر جنسی یکی از متخصصین رشته‌های فوق است که دید همه جانبه‌ای به مسائل جنسی دارد. آنچه در جلسات سکس تراپی رخ می‌دهد عمدتاً تشخیص و درمان اختلالات عملکرد جنسی است که سلامت جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لازم به ذکر است؛ مشکلات و اختلالات جنسی بسیار شایع و مهم‌ هستند. در ادامه این مطلب به بررسی سلامت جنسی و جوانب آن می‌پردازیم و برخی از مشکلات جنسی را معرفی می‌کنیم.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

سلامت جنسی چیست؟

سلامت جنسی بخش مهمی از سلامت جسمی و روانی ما است. سالم بودن از نظر جنسی یعنی توانایی برقراری رابطه جنسی مطلوب هم از نظر جسمی و هم روحی - روانی. سلامت جنسی برای مراجعین مختلف، معانی متفاوت دارد. نسخه واحدی وجود ندارد که افراد همه در آن بگنجند. ولی در کل می‌توان گفت؛ سلامت جنسی توانایی زنان و مردان در لذت بردن و ابراز رابطه جنسی خود و انجام این کار بدون خطر بیماریهای مقاربتی ، بارداری ناخواسته، اجبار، خشونت و تبعیض است.

ارزیابی سلامت جنسی زوجین

توجه به چه نکاتی رابطه جنسی سالم را در بردارد؟

برای داشتن رابطه جنسی سالم و باکیفیت نیاز است به مواردی از قبیل آنچه در ادامه یادآور شده ایم؛ توجه کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

اگر فکر می‌کند در هر مرحله از رابطه جنسی دچار مشکل هستید؛ می‌توانید از سکس تراپیست کمک گرفته و در جلسات سکس تراپی شرکت نمایید.

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سجاد شامی [ 1401-08-13 ]
سلام و خسته نباشید ممنون از مطلبی که ارائه کردید فقط یه سوال داشتم آیا آزمون یا پرسشنامه ای هست برای سنجش سلامت جنسی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و روشهای درمان سرطان حالبعلائم و روشهای درمان سرطان حالب

سرطان حالب یک نوع نادر از سرطان است که رشد سلولهای غیرطبیعی است و می تواند با هم رشد کرده و توده هایی به نام تومور تشکیل دهد. ... ادامه مطلب

اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

درمان تنگی مجرای ادراردرمان تنگی مجرای ادرار

هنگامی که زخم ناشی از تورم، آسیب یا عفونت، مجرای ادرار را مسدود کند یا جریان ادرار را در آن کاهش دهد، فرد به اصطلاح دچار تنگی مجرای ادرار می‌شود و ممکن است با عوارض بیشماری روبرو شود. روشهای درمانی متعددی برای مبتلایان به این عارضه وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین