منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریواریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پروستات / جراحی پروستات نیاز به چه مراقبتهایی دارد؟

جراحی پروستات نیاز به چه مراقبتهایی دارد؟

جراحی پروستات یک جراحی نسبتاً سنگین است و بهبودی پس از آن به گذر زمان و رعایت برخی نکات نیازمند است. پس از این جراحی حداقل برای چند هفته زندگی کمی سخت خواهد بود. پس از جراحی پروستات برای مراقبت از خود و موفقیت جراحی، ضروری است دستورالعمل های زیر به دقت انجام شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

شما می‌توانید برای درمان بزرگی پروستات به کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز با بررسی بیماری شما و شرایطی که در آن هستید؛ بهترین روش درمانی در نظر گرفته می‌شود. اگر مایل به هماهنگی با این مرکز یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دستورالعمل های بعد از عمل

ترخیص از بیمارستان :

بیمار معمولا با توجه به اینکه عمل جراحی باز انجام داده یا عمل از راه مجرا، حدود یک تا سه روز پس از جراحی از بیمارستان مرخص می‌شود. بیمار برای مراجعه به منزل به یک همراه نیاز دارد. افرادی که تحت عمل پروستات قرار گرفته اند؛ اغلب با سوند از بیمارستان مرخص می شوند. این سوند اجازه تخلیه مداوم مثانه را به فرد می‌دهد و باید تا زمانی که پزشک مجاز بداند، در جای خود باشد.

جراح پروستات در اصفهان

حرکت و فعالیتها پس از جراحی پروستات :

مصرف داروها :

خوردن و آشامیدن پس از جراحی پروستات

نحوه پوشیدن لباس پس از جراحی :

بلافاصله پس از جراحی ، شکم شما کمی نفخ خواهد کرد. بهتر است لباس آزاد و گشاد بپوشید.

مراقبت از زخم :

پس از حمام نیاز است محل جراحی به آرامی با یک حوله تمیز خشک شود. مقدار کمی قرمزی در لبه های محل های برش و همچنین خروج مقداری مایع شفاف یا خونی از زخم طبیعی است.

بازیابی مجدد کنترل ادرار :

اکثر مردان پس از برداشتن سوند در کنترل ادرار مشکل دارند. ممکن است تا مدتها برای کنترل ادرار مشکل داشته باشید. برخی از مردان در یک هفته کنترل خود را به دست می آورند ، برخی دیگر شش ماه طول می کشد. دلسرد نشوید! تمرینات کگل می‌تواند در بازیابی کنترل ادرار به شما کمک کند. عمل پروستات مکانیسم های کنترل ادرار ثانویه شما را تحت تأثیر قرار می دهد. عضله اسفنکتر خارجی شما اکنون باید مسئولیت کنترل ادرار را به عهده بگیرد. برای تقویت این مکانیزم زمان و تلاش لازم است.

حتی بعد از گذشت چندین سال از عمل جراحی ، برخی از مردان ممکن است بی اختیاری خفیف و اضطراب ناشی از آن را تجربه کنند. با این وجود به ندرت پس از یک سال کنترل ادرار به حد قابل قبولی نخواهد رسید که در این شرایط هم روشهایی برای بهبود وضعیت وجود دارد.

روابط جنسی و انزال پس از جراحی پروستات :

پس از جراحی بیماران می‌توانند ارضا شوند اما معمولا هیچ مایعی تخلیه نمی شود و انزال نخواهند داشت. دلیل این امر آن است که در حین عمل، پروستات خارج می شود و مایع منی به داخل حفره ایجاد شده تخلیه می گردد و از آنجا وارد مثانه می شود، که به چنین حالتی انزال رتروگرید یا پسگرد گفته می شود. با این شرایط معمولا برای باروری باید از روش های کمک باروری بهره‌مندشد.

آدرس اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

موارد حائز اهمیت و قابل توجه پس از جراحی پروستات

یبوست یا نفخ شکم

پس از جراحی ایجاد یبوست و نفخ طبیعی است و باید کنترل شود.

اسپاسم مثانه

اسپاسم مثانه معمولاً با شروع ناگهانی درد در زیر شکم و تمایل شدید به ادرار یا نشت ناگهانی ادرار از اطراف سوند همراه است. در صورت مواجه شدن با این مشکلات با پزشک خود تماس بگیرید.

تخلیه خونی در اطراف سوند یا در ادرار

هنگام فعالیت بدنی یا حرکات روده ، این امر بعد از جراحی غیرمعمول نیست. اگر فعالیت را متوقف کنید و مدت کوتاهی استراحت کنید ، این شرایط بهبود می‌یابد. در صورت عدم بهبود با پزشک خود تماس بگیرید.

تورم مچ و قسمت پایین پا

پس از جراحی پروستات، تورم در قسمت انتهایی پا غیر طبیعی نیست و جای نگرانی ندارد. تورم باید طی یک یا دو هفته برطرف شود. بلند کردن پاها در حالت نشسته کمک خواهد کرد.

درد بین رکتوم و کیسه بیضه

این درد ممکن است چندین هفته بعد از جراحی ادامه داشته باشد ، اما باید به خودی خود برطرف شود.

تورم و کبودی بیضه و آلت تناسلی

تورم و کبودی بیضه و آلت تناسلی بعد از جراحی غیر طبیعی نیست و جای نگرانی ندارد. این وضعیت معمولاً طی یک یا دو هفته به خودی خود برطرف شود.

جراحی میکروسکوپیک واریکوسل در اصفهان توسط دکتر پیمان صالحی ، دارای بورد تخصصی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان، قابل انجام می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :هادی روشندل [ 1402-10-29 ]
سلام من یک هفته عمل برداشتن کامل پروستات انجام داده ام سن من ۴۸ سال میباشد بعد از یک هفته هنوز جای سوند که رو شکمت سمت چپ من زدن احساس سوز ش شدید دارم ممنون

سمیه [ 1402-10-22 ]
سلام پدرم عمل پروستات باز داشتن در موقع عمل دکتر فراموش کردن مثانه رو بخیه کنن الان دوماه از عملشون میگذره وادارشان از شکمشون از جای بخیه ها میاد بیرون سوند هم دارن دکتر همش میگه خوب میشه ولی بدتر میشه باید چه کار کنیم

حسین عزیزی [ 1402-10-13 ]
من عمل پروستات داخل مجرا انجام دادم فعلا مشکلی ندارم آیا بعدعمل ممکن هست دوباره پروستات بزرگ شود ممنون اگر پاسخ داده شود

سهراب فتاحی [ 1402-09-26 ]
سلام پنچ سالیه زیرنظرپزشگ ام دارورمصرف میکنم سوناجدید گرفتم توی مستانه سنگهای ریز دیده شده بزرگی پرستات به۶۱ رسیده بنظر شما عمل کنم

عباداله جوادی [ 1402-09-01 ]
سلام اقای دکتر بنده یک ماه است عمل پرستات عمل از راه مجاری ادرار انجام داده ام نقاهت رو میگذرونم مایعات زیاد میخورم مخصوصا شبها هر دو ساعت میرم دستشویی ولی روزها کمتر است و خروج ادرار خیلی خوبه است با همسرم یک بار مقاربت داشتم و منی خارج نشد نگران شدم آنهایی که عمل کردن میگن نباید نزدیکی مقاربتی داشته باشی پنجاه و هفت سالمه لطفا راهنماییم بفرمایید

هادی محمدی [ 1402-08-12 ]
سلام خدمت دکتر گرامی. پدر بنده حدود 12 روز هستش که عمل پروستات باز جراحی کردن.. امشب یدفه دوباره راه دستشویی مثل قبل عمل بند بود نمیشد دستشویی کنن. ی چند ساعتی بود یهو داخل دستشویی که بودن گفتن از آلت خودت ی چیز قهوی ای رنگی زده بود بیرون بد با انگشت کم کم گرفتن کشیدن بیرون بعدش متوجه شدیم حدود 10 سانتی گاز استریل یا حالت باند از داخل مجاری و بعدم از آلت تناسلی اومد بیرون که رنگ بدی داشت. و بلافاصله ی ذره خون و بعدهم ادرارخارج شد.میخواستم بدونم داخل گازاستریل میذارن یاجاگذاشتن خطری داره یا نه؟

لقمان ابراهیمی [ 1402-05-12 ]
من یک هفته است عمل پرستاد بالیز شده ام وشغلم دمپایی فروشی است که روزانه حدود 30کارتن باید بیرون بزارم وغروب جمع کنم وببرم داخل انبار هرروز باموتورسیکلت که 5دقیقه راه است برم این کار تا چند مدت تعطیل کنم

مجید مشکاتی [ 1402-03-04 ]
بعد از عمل جراحی پروستات هنگام مدفوع کردن مایعی شبیه ادار خارج شدن نشانه چيست

احسانی [ 1402-02-07 ]
ممنون از توضیحات خوبتون

فاطمه كريمي [ 1401-10-18 ]
سلام يه دكتر خيلي خيلي خوب پدرم رو عمل كرده و عوارض عمل رو گفتن توان جنسي رو از دست ميدهد،درصورتي كه هر مطلبي رو كه من ميخونم نوشته ميتونن رابطه جنسي برقرار كنن،خواستم ببينم ايا ميشه بعد از برداشتن پروستات رابطه جنسي خوبي داشت؟مطالب گوگل درسته يا گفته پزشكشون؟

ارجمند [ 1400-10-23 ]
عالی بود، ممنون.

محمود اسدبیگی [ 1400-10-22 ]
سلام اقای دکتر بنده پروستات خوش خیم در تاریخدوم دی ۱۴۰۰ جراحی باز انجام دادم و دکترمعالجم گفت مغزی پروستات رو خارج کردم ودر حال حاضر دوره نقاهت رو میگذرونم مایعات زیاد میخور مخصوصا شبها هر ساعت میرم دستشویی ولی روزها کمتر و خروج ادرار کمی باریک شده و این عمل به طو ر اورژانسی بر اثر احتباس ادراری صورت گرفت چند بار در رور با دیدن خانمم نعوظ به وجود میاد ایا تا ۸ هفته که میگن نبایداینطوری باشه ضرر نداره الب ته من مقاربت نداشتم یه موقع ذهنم به سکس مشغول میشه فوری نعوظ شکل میگیره و ۵۸ سالمه و تهرا

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟

پولیپ های مجاری ادرار، توده های شبیه گل کلم هستند که در دیواره های مثانه یا مجاری ادراری رشد می کنند. ... ادامه مطلب

وجود خون در ادرار نشانه چیستوجود خون در ادرار نشانه چیست

وجود خون در ادرار و دفع لخته خون یکی از موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری است که نیاز به مراجعه فوری به پزشک متخصص و بررسی علل این عارضه دارد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین