منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادواریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / انتخاب سکس تراپیست زن بهتر است یا مرد؟

انتخاب سکس تراپیست زن بهتر است یا مرد؟

روابط جنسی یکی از عوامل مهم در حفظ زندگی زناشویی هستند و موجب صمیمیت بین زوجین می‌شود. اگر افراد در روابط جنسی با همسرشان توانمند عمل نکرده و احساس رضایتمندی برای خود و شریک جنسی شان ایجاد نکنند؛ این عدم توانایی می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد روابط نامشروع و خیانت زوجین به یکدیگر داشته باشد. مانند اغلب مشکلات و بیماری ها که گاهی برای رفع و درمان، نیاز به متخصص دارند؛ ایجاد اشکال و اختلال در روابط جنسی هم ممکن است؛ نیاز به دخالت یک متخصص داشته باشد. متخصصی که در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد؛ درمانگر جنسی یا سکس تراپیست است.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

سکس تراپیست یا درمانگر جنسی چه کسی است؟

از آنجا که بسیاری از مشکلات جنسی در روابط اجتماعی و مشکلات شخصیتی ریشه دارد؛ تنها یک روانشناس و روان درمانگر قادر به شناسایی و ارزیابی فردی، مشکلات اجتماعی و شخصیت بیمار خواهد بود، و می تواند به او کمک کند. سکس تراپیست، در واقع یک متخصص بهداشت روان است که آموزش مشاوره جنسی را تحت نظارت متخصصان این حوزه دیده است. مهارت کامل مشاوره و روان درمانی و داشتن یک رشته کامل روانشناسی، نقطه ی مهمی در فرآیند سکس تراپی است. درمانگران جنسی آشنایی کامل با فیزیولوژی بدن و آناتومی اندام های جنسی و عملکرد آنها دارند. آنها باید به اختلالات روانی و فیزیکی مسلط بوده و قدرت تفکیک آنها را از یکدیگر داشته باشند. لازم به ذکر است؛ آشنایی با زمینه های فرهنگی، اخلاقی و مذهبی هر جامعه، یکی از مهمترین نیازهای یک سکس تراپیست است.

سکس تراپیست در اصفهان

انتخاب سکس تراپیست زن بهتر است یا مرد؟

روانشناسی مشکلات جنسی حوزه ای بسیار حساس است که با باورهای فردی، فرهنگی و مذهبی گره خورده است. بسیاری از زنان دوست ندارند همراه با همسرشان در مورد رابطه زناشویی شان با زن دیگری (سکس تراپیست) حرف بزنند. همین امر، شاید حتی با تعصب بیشتر، در مورد مردان صدق می کند. و از طرفی هم بسیاری از افراد احساس می کنند حرف زدن در مورد مسائل جنسی با همجنس خودشان راحت تر است.

با این حال، تمام مشاوران جنسی در بررسی و رسیدگی به مشکلات جسمی، عاطفی و بیولوژیک دخیل در فعالیت های جنسی زنان و مردان تخصص دارند. شاید اگر زوج به این توجه کنند که سکس تراپی به هیج وجه شامل ورود به فعالیت جنسی در اتاق مشاوره نمی شود و هیچ گونه لمس و اشاره جنسی در آن نخواهد شد؛ ساده تر با انتخاب جنسیت درمانگر جنسی یا سکس تراپیست کنار بیایند.

صفحه اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

چه مشکلاتی میتواند توسط سکس تراپیست بررسی شود؟

حدود 43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان دچار نوعی از اختلال جنسی در طول خود می شوند که می‌توانند برای بررسی آن به یک درمانگر جنسی مراجعه نمایند. برخی از این اختلالات جنسی عبارتند از:

این مطلب برگرفته از سایت خانم دکتر میترا مولایی نژاد می‌باشد.

همشهریان عزیز، برای بهره‌مندی از روشهای تشخیصی - درمانی بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری که هم در زنان و هم مردان مشاهده می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نفیسه یاحقی [ 1402-07-01 ]
من خانم هستم و صحبت کردن در مورد مشکلات زناشویی یا خانم برام راحت تره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان تنگی مجرای ادراردرمان تنگی مجرای ادرار

هنگامی که زخم ناشی از تورم، آسیب یا عفونت، مجرای ادرار را مسدود کند یا جریان ادرار را در آن کاهش دهد، فرد به اصطلاح دچار تنگی مجرای ادرار می‌شود و ممکن است با عوارض بیشماری روبرو شود. روشهای درمانی متعددی برای مبتلایان به این عارضه وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ... ادامه مطلب

درمان چسبندگی بعد ختنه با جراحیدرمان چسبندگی بعد ختنه با جراحی

اگر پس از ختنه مقداری از پوست ختنه گاه باقی بماند، چسبندگی می تواند ایجاد شود. ... ادامه مطلب

در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین