منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژادکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / حل مشکلات جنسی بین زوجین با سکس تراپی

حل مشکلات جنسی بین زوجین با سکس تراپی

سکس تراپی نوعی از مشاوره است که قصد دارد به افراد و زوجها برای حل مشکلات جنسی خودمانند اضطراب عملکردی و یا مشکلات ارتباطی کمک کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مراجعین معمولا در دفتر یا مطب درمانگر ملاقات می کنند . برخی افراد ترجیح میدهند به تنهایی مراجعه کنند و بعضی همسرشان را همراهی می کنند.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

تعداد و فواصل جلسات سکس تراپی

تعداد و فاصله جلسات معمولا وابسته به مراجع کنننده و مشکلاتی است که نیاز به درمان دارد.

روند جلسات سکس تراپی چگونه است؟

این که مراجعه کننده زمان ملاقات با سکس تراپیست احساس اضطراب بکند طبیعی است. بویژه در جلسه اول. بسیاری از مردم برای صحبت در مورد رابطه جنسیشان با دیگران مشکل دارند و موقع صحبت در این مورد با یک غریبه احساس دستپاچگی می کنند. اما اغلب سکس تراپیست ها این مساله را تشخیص می دهند و سعی می کنند به مراجعه کننده کمک کنند تا احساس راحتی بیشتری بکند؛ و اغلب مصاحبه را با سوالاتی در مورد سلامت عمومی فرد شروع می کنند.

حل مشکلات جنسی بین زوجین با سکس تراپی

سپس پرسشهایی در زمینه های جنسی، آموزش جنسی، باورها در مورد رابطه جنسی ، و نگرانی های خاص او می پرسند. این نکته بسیار مهم است که بدانید جلسات سکس تراپی حاوی تماس های بدنی، یا آزمون عملکرد جنسی در حضور سکس تراپیست نیست. بنابراین مراجعینی که در مورد هر کدام از جنبه های درمان، نگرانیهایی دارند باید این موارد را به راحتی با درمانگرشان مطرح کنند .

سکس تراپیست ها معمولا تمریناتی را برای فرد در نظر می‌گیرند که در برگیرنده فعالیتهای خاصی است که از او انتظار میرود در منزل و در حریم خصوصی خودش انجام بدهد . این تمرینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تمرینهای تمرکز لذت( SENSATE FOCUS) این تکنیک برای زوجها طراحی شده تا همزمان با کاهش اضطراب، اعتماد و صمیمیت بیشتری بیشتری با هم پیدا کنند . زوجها در طی سه مرحله به تدریج پیش میروند: تماسهای غیر جنسی، پیشرفت به سمت تماس نواحی جنسی، و معمولا پایان تمرینها به سمت دخول واژینال.

آموزش ها

گاهی مراجعان در طی سالهای رشدشان آموزشهای کافی جنسی دریافت نکرده اند در نتیجه از آناتومی و عملکرد بدن خودشان در طی رابطه جنسی آگاهی کافی ندارند. درمانگران جنسی ممکن است کتابها و یا وب سایتهایی را به افراد معرفی کنند تا افراد اطلاعات صحیحی را در این مورد دریافت کنند. سکس تراپیستها همچنین می توانند به مراجعانشان پیشنهاد دهند تا خود را در آیینه تماشا کنند تا در مورد بدن خودشان آگاهی بیشتری پیدا کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

روشها و مهارتهای ارتباطی

مراجعین ممکن است تمرینهایی را در مورد نحوه و چگونگی ارتباط عاطفی و جنسی در روابط زوجیشان دریافت کنند. موفقیت در سکس تراپی اغلب به این وابسته است که چقدر مراجعین به فرایند درمان متعهد و پیگیر هستند. اگر مراجعان چه بصورت فردی و چه بصورت زوجی، مشتاق به پیگیری تلاشها باشند، می توانند به اهدافشان در زمینه عملکرد بهتر جنسی برسند.

همشهریان عزیز، برای بهره‌مندی از روشهای تشخیصی - درمانی بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری که هم در زنان و هم مردان مشاهده می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-07-01 ]
بسیار عالیه من دارم مشاوره میگیرم و بسیار راضیم که زود اقدام کردم چون توی زندگی مشترک رفع نیاز جنسی بسیار مهمه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه استکلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود. ... ادامه مطلب

راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

آسیب به اعصاب یا شریان ها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین