منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوریکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / عوامل مؤثر در شیوع سنگ های دستگاه ادراری

عوامل مؤثر در شیوع سنگ های دستگاه ادراری

اگر بیماری پس از مراجعه به متخصص اورولوژی از دردهای کولیکی کلیه شکایت کند؛ ذهن پزشک را به سمت بیماری های کلیه و سنگ میبرد و در این شرایط، معمولا تشخیص سنگ کلیه آسان خواهد بود. ولی زمانی که علائم بالینی نامشخص باشد و بیماری سیر خفیفی داشته باشد ممکن است تشخیص و درمان بیماری به تأخیر بیفتد. ذکر این نکته ضروری است که گاهی سنگ ها آسیب های برگشت ناپذیر و غیر قابل جبرانی در محل استقرار خود بوجود می آورند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بنابراین نمی توان صرفاً با دفع یک سنگ و خلاصی از درد آن مطمئن شد که بیماری تمام شده است بلکه باید جهت تعیین تعداد سنگ ها، اندازه آن ها و تغییراتی که در عملکرد دستگاه ادراری بوجود آورده اند و نیز تعیین جنس سنگ، پیشگیری از ادامه روند سنگ سازی و اصلاح اختلالات موجود اقدام نمود.گذشته از انجام آزمایشات کامل ادرار که علامت سنگ میتواند وجود خون در آزمایش ادرار باشد؛ حتماً باید سونوگرافی و در موارد لزوم رادیوگرافی های تخصصی برای تشخیص محل و اندازه سنگ مجرای ادراری و درمان مورد نظر انجام گردد.

برای درمان مشکلات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع سنگ های دستگاه ادراری

نوع سنگ های دستگاه ادراری تا حدی به محل جغرافیایی زندگی بستگی دارد. ولی اکثریت سنگها از جنس اکرالات کلسیم بوده و بعد از آن سنگهای اسیداوریکی و عفونی به ترتیب با شیوع بالاتری همراه هستند.

آدرس اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

عوامل مؤثر در شیوع سنگ های دستگاه ادراری

عوامل بسیاری در شیوع سنگ های دستگاه ادراری مؤثر هستند که برخی از آنها عبارتند از :

شیوع سنگ های ادراری

که بسیاری از این عوامل قابل کنترل بوده و توسط خود فرد می‌توانند مهار شوند. از بین عوامل عنوان شده، مؤثر ترین و مهمترین مورد، میزان آب مصرفی و در نتیجه حجم ادرار روزانه است که هرچقدر مقدار آن بیشتر شود، شانس شیوع سنگ کمتر خواهد شد. برخی از رژیم ها و عادات غذایی هم می‌توانند منجر به البتلا به سنگ های دستگاه ادراری شوند که دراین باره بهتر است از پزشک خود دستورات لازم را دریافت نمایید. بخاط داشته باشید؛ موثرترین روش برای درمان سنگ های سیستم ادراری، پیشگیری از آنها است.

در صورتی که ساکن اصفهان هستید، برای درمان و انجام جراحی واریکوسل به عنوان یکی از مشکلات شایع اورولوژی و از دلایل عمده ناباروری در مردان، به جراح واریکوسل در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حمزه ابوطالبی [ 1402-06-18 ]
سلام من سنگ کلیه ۱۰ میلی در حالب دارم ایا با مایعات قابل دفع است یا باید عمل کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟

افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ممکن است سال ها دچار این بیماری باشند اما چون علامت خاصی ندارند به صورت آرام کلیه‌ شان از بین رود. ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

واریکوسل چیست و چگونه درمان میشودواریکوسل چیست و چگونه درمان میشود

واریکوسل یکی از شایعترین دلایل کاهش تولید اسپرم، همچنین معیوب شدن و تقلیل کیفیت اسپرم است که منجر به ناباروری مردان می‌شود . با این وجود همه مبتلایان به بیماری واریکوسل با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و واریکوسل در باروری آنها اثرگذار نخواهد بود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین