منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریواریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناتوانی جنسی / تشخیص اختلال نعوظ چگونه انجام می گیرد؟

تشخیص اختلال نعوظ چگونه انجام می گیرد؟

ناتوانی جنسی یکی از موارد و بیماری هایی است که امروزه بسیار شایع بوده و به خصوص در پایین آوردن کیفیت زندگی افراد و نیز بروز اختلالات شخصی و خانوادگی بسیار موثر است. ابتدا باید تعریف ناتوانی جنسی را دانسته و تفاوت آن را از زود انزالی و کاهش میل جنسی بدانیم. ناتوانی جنسی عبارت است ازعدم توانایی انجام عمل نزدیکی، با وجود میل به انجام آن و البته در صورتی مهم تلقی شده و باید به پزشک مراجه نمود که زمان آن حداقل 6-3 ماه باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

از همین تعریف متوجه می شویم که بین کسی که میل جنسی ندارد ولی در صورت وجود میل جنسی به صورت گاه گداری قادر به نزدیکی و عمل جنسی می باشد و کسی که علی رقم وجود میل جنسی نزدیکی ندارد باید تفاوت قائل شد. البته در مواردی، هر دو اینها با هم هستند یعنی فرد هم میل جنسی ندارد و هم قادر به نزدیکی و عمل جنسی نمی باشد. پس در تشخیص و درمان باید این موارد را در نظر گرفت.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

از دیگر بیمارانی که به اشتباه خود را دچار ناتوانی جنسی می دانند افرادی هستند که دچار زود انزالی اند، پس باید ابتدا تعریف زود انزالی را دانست :

زود انزالی چیست؟

زود انزالی به نزدیکی کوتاه مدتی گفته می شود که معمولأ کمتر از 1 الی 2 دقیقه به طول می‌انجامد و کوتاهتر از زمانی است که موجب ارضاء شدن شریک جنسی فرد باشد .از همین جا متوجه می شویم که فرد مبتلا به زود انزالی نزدیکی دارد و می تواند در طول هفته مکرر هم رابطه جنسی داشته باشد؛ ولی زمان آن کوتاه است. در صورتی که فرد مبتلا به ناتوانی جنسی اصولأ رابطه جنسی ندارد.

ناتوانی جنسی چیست؟

همانطور که قبلأ گفته شد ناتوانی جنسی عبارت است از عدم نزدیکی و عمل جنسی به طور کامل که باید حداقل برای مدت طولانی 6-3 ماه تداوم داشته باشد. ناتوانی جنسی را می توان به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم نمود. در ناتوانی جنسی اولیه فرد از ابتدا تا کنون هیچ گونه نزدیکی در طول زندگی خود نداشته و تاکنون عمل جنسی را تجربه نکرده است. ولی در نوع ثانویه فرد برای دورانی سلامت بوده و حتی برای کوتاه مدت نیز عمل جنسی را به دفعات تجربه کرده است.

اصل اساسی برای نزدیکی و عمل جنسی ایجاد نعوظ در آلت تناسلی فرد است و هر عاملی که باعث اختلال در نعوظ شود می تواند باعث ناتوانی جنسی گردد.علل ناتوانی جنسی را می توان به دو دسته بزرگ علل روانی و جسمی تقسیم بندی نمود. ناراحتی ها و بیماری های روانی شایع ترین علل ناتوانی جنسی در جامعه بوده و بسیاری از اختلالات روانی از جمله افسردگی ها و اضطراب می توانند موجب ناتوانی جنسی گردند .

انواع ناتوانی جنسی

4 علت جسمی ناتوانی جنسی

1- آسیب به سیستم شریانی که می تواند اولیه و مادرزادی و یا اکتسابی باشد. مثل ضربه ها (به دنبال شکستگی لگن) و یا بسته شدن عمومی شریانهای کوچک، در افرادی که مثلاً ناراحتی قلبی، چربی خون بالا و مصرف سیگار دارند. بطور کلی سن شیوع ناتوانی جنسی و سن پیدایش بیماری های قلبی که ناشی از تنگ شدن و بسته شدن شریان های کوچک قلبی است؛ یکسان می‌باشد.

2- اشکال در سیستم سیاهرگی است که می تواند اولیه و یا به دنبال اعمال جراحی در این سیستم باشد.

3- اشکال در سیستم عصب رسانی آلت تناسلی که باز هم می تواند اولیه و مادرزادی و یا به دنبال ضربه ها و یا اعمال جراحی در ناحیه لگن باشد.

4- بسیاری ازداروها که سر دسته آنها داروهای ضد فشار خون می باشند؛ میتوانند در طولانی مدت باعث ناتوانی جنسی گردند. اولین قدم در بررسی فرد مبتلا به ناتوانی جنسی بعد از شرح حال و معاینه و گرفتن سابقه و تاریخچه بیماری، تعیین این نکته است که آیا مشکل فرد جسمی است یا روحی و روانی. این سوال به خصوص برای خود بیماران اهمیت زیادی دارد.

اینستاگرام دکتر صالحی

بررسی ناتوانی جنسی با رژی اسکنNPT

برای تعیین این امر ما از دستگاهی به نام رژی اسکنNPT استفاده می کنیم، اساس کار این دستگاه بررسی میزان نعوظ شبانه در فرد است. در افرادی که ناتوانی جنسی روحی و روانی داشته و از نظر جسمی سالم باشند نعوظ شبانه نرمال بوده و این دستگاه سلامت جسمی بیمار را بیان می کند. استفاده از این دستگاه در طول شب و هنگام خواب بوده و هیچگونه خطر و دردی ندارد زیرا که هیچ وسیله و سوزنی وارد بدن فرد نمی شود .

این دستگاه شبیه بازوبند فشار خون بوده ولی ابعاد آن کوچک تر است و برای اظهار نظر قانونی در مواردی که اختلاف و مشکل خانوادگی در زوجین وجود دارد؛ نقش اساسی و مهمی داشته و بدون بررسی با آن نمی توان اظهار نظر نمود. در موارد ناتوانی جنسی اولیه که نکته مهم برای فرد و اطرافیان او سالم بودن جسمی فرد می باشد؛ بررسی با رژی اسکنNPT تعیین کننده است.

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :قاسم پورمحمد [ 1400-05-12 ]
باسلام،مقالتون خیلی جالب بود،ولی متاسفانه من ساکن تهرانم،لطفا،یک دکترمتخصص معرفی کنید.باتشکر.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

علت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریتعلت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریت

عفونت کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری های کلیه است که ناشی از عفونت ادراری است و می‌ تواند یک یا هر دو کلیه را درگیر کند ... ادامه مطلب

اعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درماناعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درمان

اگر تماشای پورنوگرافی به یک اعتیاد تبدیل می شود ، بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد و می تواند برای شما مشکل ساز باشد. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین