منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / سندرم بیماری پس از ارگاسم در مردان به چه معناست؟

سندرم بیماری پس از ارگاسم در مردان به چه معناست؟

سندرم پس از ارگاسم (POIS) یک بیماری نادر است که در آن فرد بعد از ارگاسم ، چه با یک شریک جنسی، چه از طریق خودارضایی، یا حتی پس از ارگاسم خود به خود در هنگام خواب، دچارعلائم ناتوان کننده ای از جمله احساس از بین رفتن انرژی و کند شدن سرعت فعالیت مغز می‌شود. علت این بیماری ناشناخته و درمان آن چالش برانگیز می‌باشد. اگر مایل به دانستن گزیده ای از مطالب درباره این بیماری هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

طبق نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه ارتباطات جنسی، یکی از مهمترین دلایل تداوم زندگی مطلوب زناشویی می‌تواند با کیفیت بودن این روابط باشد. همشهریان گرامی! اگر با مشکلاتی در این باره مواجه هستید، می‌توانید با مراجعه به دکتر پیمان صالحی متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، به رفع آن بپردازید.

علائم سندرم بیماری پس از ارگاسم در مردان

سندرم پس از ارگاسم  ، دکتر پیمان صالحی

البته ممکن است همه نشانه های بیماری به یک باره در یک فرد بروز پیدا نکند. علائم ممکن است از یک روز تا یک هفته ادامه یابند. برای جلوگیری از این علائم، مردان مبتلا به POIS تمایل دارند که فعالیت جنسی را به حداقل برسانند، یا سعی می کنند هنگام داشتن رابطه جنسی ، از انزال جلوگیری کنند.

میزان شیوع سندرم پس از ارگاسم در مردان

با وجود اینکه گفته می‌شود سندرم پس از ارگاسم در مردان بیماری نادری است؛ ولی نمی‌توان به درستی میزان شیوع آن را تخمین زد؛ زیرا بسیاری از مردان مبتلا، ممکن است به دنبال اقدامات درمانی نباشند و به همین دلیل بیماری در آنها شناخته نشود.

علت و درمان سندروم پس از ارگاسم در مردان

محققان نمی‌دانند علت ایجاد POIS چیست، ولی چند توضیح احتمالی برای بروز آن وجود دارد. یک فرضیه مبنی بر کمبود تستوسترون است که از طریق تزریق زیر جلدی گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) ممکن است علائم برطرف می شوند. فرضیه دیگر به عدم تعادل شیمیایی در مغز اشاره دارد و محققین، حساسیت به مایع منی یا یک بیماری خود ایمنی را در آن دخیل می‌دانند.

اینستاگرام دکتر صالحی

درمان استانداردی برای POIS وجود ندارد، اما برخی از مردان با مصرف داروهای SSRI، آنتی هیستامین ها و یا بنزودیازپین درمان شده اند. با این حال، در مورد علت ایجاد و درمان سندروم بیماری پس از ارگاسم، هیچ اتفاق نظری وجود ندارد و نمی‌توان در مورد آن نظر قطعی داد.

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی رضایی [ 1400-12-01 ]
لطفا بگید آیا روش های درمانی برای این سندروم وجود داره یا خیر؟

تعریق پس از ارزا شدن [ 1400-04-17 ]
سلام خسته نباشید همسرمن بعد از رابطه وارزا شدن به شدد دمای بدنش بالا میرود وعرق میکند به شکلی که بعضی وقتا واقعا از گرمای زیادکلافه میشود ایا طبیعیست در حین رابطه ویا امادگی قبل از ان هیچ گونخ مشکلی ندارد وفقط تعریق بعد از ان که ازار دهنده شد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندروم مثانه دردناکسندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار، حساسیت یا درد لگن و احساس درد و فشار در مثانه همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد ... ادامه مطلب

علائم و روشهای درمان سرطان حالبعلائم و روشهای درمان سرطان حالب

سرطان حالب یک نوع نادر از سرطان است که رشد سلولهای غیرطبیعی است و می تواند با هم رشد کرده و توده هایی به نام تومور تشکیل دهد. ... ادامه مطلب

علل ناباروری در مردانعلل ناباروری در مردان

اگر زوجی پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری، بارور نشوند، در اصطلاح به آنها نابارور گفته می‌شود و نیاز به پیگیری دارند. دلایل بی‌شماری می‌تواند موجب ناباروری در زوجین شود که از آن جمله می‌توان به عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، شرایط محیطی و سبک زندگی اشاره کرد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین