منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسیدکتر قهرمان نژاد

بی اختیاری ادرار چیست

بی اختیاری ادرار در هر گروه سنی با هر جنسیتی دیده می‌شود. بی اختیاری ادرار به خروج غیر ارادی ادرار از مثانه گفته می‌شود که با از دست دادن کنترل ادرار در شرایط خاص یا به طور دائم همراه می‌باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

احتمال دارد فرد با سرفه کردن و عطسه دچار ریزش ادرار گردد و یا با احساس ادرار به شدت نیاز به ادرار کردن پیدا کند و زمان مناسب برای مراجعه به دستشویی نداشته باشد و ادرار بی اختیار بریزد. این عارضه با افزایش سن شدت خواهد یافت، با این وجود بالا رفتن سن تنها دلیل ایجاد آن نیست. برای اکثر افراد، ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی و یا درمان دارویی می‌تواند به متوقف کردن این مشکل منجر شود. در ادامه به توضیحات بیشتری در ارتباط با بی اختیاری ادرار می‌پردازیم و روشهای درمانی این عارضه را مرور می‌کنیم.

برای درمان مشکلات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید. برای رزرو نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

آیا بی اختیاری ادراری یک بیماری محسوب می‌شود؟

بی اختیاری ادرار در واقع بیماری نیست، بلکه ممکن است علامت یک بیماری باشد. به همین دلیل قبل از شروع اقدامات درمانی، ریشه مشکل باید بررسی و تشخیص داده شود، تا با رفع آن به برطرف نمودن بی اختیاری ادرار هم پرداخت.

علل بی اختیاری ادرار

دلایل بی اختیاری ادرار به دو بخش عمده موقتی یا زودگذر و دائمی تقسیم می‌شوند. علل موقتی بی اختیاری ادرار عبارتند از:

درمان بی اختیاری ادرار در اصفهان

علل دائمی بی اختیاری ادرار

درمان بی اختیاری ادرار

اگر با چنین مشکلی مواجه هستید، باید بدانید با مراجعه به متخصص اورولوژی و بررسی و ریشه یابی مشکل شما توسط ایشان، در اغلب مواقع درمان خواهید شد. لذا نخستین گام در درمان بی اختیاری ادرار، مراجعه به پزشک است. برای تشخیص علت بی اختیاری ادرار، گرفتن شرح حال و معاینه کامل بیمار توسط پزشک الزامی است. سایر اقدامات می‌توانند شامل آزمایش تجزیه یا کشت ادرار، به ویژه برای تشخیص عفونت ادرار، آزمایش خون، انجام سونوگرافی مثانه، لگن و مجاری ادراری جهت بررسی وضعیت آناتومی این اندام یا وجود عفونت و تصویربرداری توسط اشعه ایکس از مثانه در هنگام پربودن آن، در زمان ادرار کردن و پس از خالی شدن آن باشد. تشخیص صحیح علت بسیار مهم است زیرا تعیین کننده روش درمان می‌باشد. در ادامه به برخی از روشهای کنترل و درمان بی اختیاری ادرار اشاره می‌کنیم.

صفحه اینستاگرام دکتر صالحی

انواع روشهای درمانی بی اختیاری ادرار

همشهریان عزیز! برای بهره‌ مندی از درمان‌ آزوسپرمی به عنوان اصلی ترین دلیل ناباروری در مردان ، به متخصص اورورلوژِی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مبین موسوی [ 1400-09-25 ]
سلام من شب ها که می خوابم بلند میشم می بینم شلوارم خیس شده چیکار کنم و وقتی بعضی وقت ها میرم دستشویی میام بیرون شلوارم خیس میشه باید ادرارمو تمیز کنم تا شلوارم خیس نشه و تمیز نکنم شلوارم خیس میشه لطفاً همراهی کنید ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درماناعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درمان

اگر تماشای پورنوگرافی به یک اعتیاد تبدیل می شود ، بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد و می تواند برای شما مشکل ساز باشد. ... ادامه مطلب

واریکوسل چیست و چگونه درمان میشودواریکوسل چیست و چگونه درمان میشود

واریکوسل یکی از شایعترین دلایل کاهش تولید اسپرم، همچنین معیوب شدن و تقلیل کیفیت اسپرم است که منجر به ناباروری مردان می‌شود . با این وجود همه مبتلایان به بیماری واریکوسل با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و واریکوسل در باروری آنها اثرگذار نخواهد بود ... ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

رعایت یک رژیم غذایی مناسب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین