منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریواریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / نکات بهداشت جنسی مردان

نکات بهداشت جنسی مردان

رعایت برخی نکات توسط آقایان در روابط جنسی و لحاظ کردن اصول بهداشتی قبل، بعد و در حین رابطه، موضوعی است که در این متن به آن می‌پردازیم. راه ایجاد بسیاری از عفونت‌های اندام تناسلی و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از طریق تماس جنسی است. پس رعایت اصول و نکاتی که از این مشکلات پیشگیری کند، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در آقایان رعایت چند مورد قبل، بعد و در حین رابطه جنسی، به سلامتی آنها و شریک جنسی شان کمک زیادی خواهد کرد. این موارد عبارتند از:

1- رعایت بهداشت فردی در آقایان

همانطور که می‌دانید، اندام تناسلی به دلیل قرار گرفتن در معرض تعریق و همچنین به این جهت که محل خروج مایعات مترشحه از بدن هستند، می‌توانند مناطق ایده‌آلی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها باشند. به همین جهت رعایت بهداشت مناطق تناسلی هم در آقایان و هم در بانوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعویض روزانه لباس زیر، میزان شستشوی مناسب این اندام و ... می‌تواند بهداشت این مناطق را حفظ کند.

بیشتر بدانید: بیماری های مقاربتی

2- به حداقل رساندن تعداد شرکای جنسی

رعایت این مورد، به خودی خود می‌تواند اثر کاهنده‌ای در بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات دستگاه تناسلی داشته باشد. توصیه می‌کنیم با داشتن یک پارتنر جنسی، و اطمینان از سلامت او، تا حد زیادی از بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا ، سوزاک ، هپاتیت B ، تبخال تناسلی و ... پیشگیری نمایید و سلامت جنسی خود را تضمین کنید.

نکات بهداشت جنسی مردان

3- استفاده از کاندوم

کاندم به عنوان ابزاری پوشاننده، می‌تواند راهی برای پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها باشد. ولی باید توجه داشته باشید، در موارد ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند زگیل تناسلی ، کاندوم وسیله پیشگیری مناسبی محسوب نمی‌شود.

4- چک کردن ناحیه تناسلی

بررسی مناطق تناسلی توسط خود شخص، از نظر وجود ضایعات و تغییرات ایجاد شده در این اندام، و مراجعه به پزشک با مشاهده هر تغییری، می‌تواند به حفظ سلامت جنسی کمک کند.

5- ادرار کردن و شستشوی اندام جنسی بعد از داشتن رابطه جنسی

توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از رابطه جنسی ادرار کنید و اندام جنسی خود را شستشو دهید. این کار به خودی خود، می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها و مشکلات مربوط به روابط جنسی جلوگیری کند.

اینستاگرام دکتر صالحی

6- هشدارهای جنسی درباره بیماری کرونا ویروس

با توجه به شرایط کنونی حاکم و فراگیری بیماری کوید 19 یا کرونا ویروس، با وجود اینکه انتقال این بیماری از طریق تماس جنسی به اثبات نرسیده، ولی به جهت نزدیکی فیزیکی شرکای جنسی در حین رابطه، تاکید می‌شود، از برقراری ارتباط جنسی با افرادی که از سلامتی آنها در برابر بیماری کرونا اطمینان ندارید، خودداری کنید.

واریکوسل یکی از مشکلات شایع در آقایان است که در صورت عدم درمان ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی برای فرد در پی داشته باشد. همشهریان گرامی! با مراجعه به متخصص ناباروری مردان از مزایای درمان واریکوسل در اصفهان بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرهاد [ 1401-07-30 ]
ممنون از مقاله خوبتون حالا چرا نوشتين پارتنر خوشتون مياد همسر ، خواهر و مادر خودتون هم پارتنر داشته باشه

بلا گرفته [ 1400-12-13 ]
با نام و یاد خدا سلام با انکه سخن به لطف اب است کم گفتن هر سخن ثواب است مطالب بسیار عالی و فرح بخش و متناسب بود الهی که لبتون خندان و تنتان سالم و دلتون شاد باشد . انشالله در شادی ها جبران کنیم برای عزیزانتان . رابطه ی من با خانومیم خیلی بهتر و تمیز تر شده است و این همش به لطف شماس

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

تشخیص افتراقی درد کلیه و کمر دردتشخیص افتراقی درد کلیه و کمر درد

درد کلیه و کمر درد اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌ شوند.تفاوت بین کمردرد و درد کلیه شامل محل و شدت درد و هرگونه علائم همراه با آن است. ... ادامه مطلب

آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین