منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژاد

سرطان آلت تناسلی

سرطان آلت تناسلی مردان در سلول‌های پوستی آلت شروع شده و به مرور به داخل آن گسترش می‌یابد. سرطان آلت تناسلی نوع نادری از سرطان است که در پوست، یا درون آلت تناسلی ایجاد می‌شود. با وجود نادر بودن این بیماری، در سال‌های اخیر آمار مبتلایان به سرطان آلت تناسلی رو به افزایش بوده و طبق تحقیقات ممکن است عمده ترین علت این افزایش، تغییر در عادات و رفتارهای جنسی افراد باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

اما با توجه به پیشرفت‌هایی که در ارتباط با تشخیص، مرحله‌ بندی و درمان بیماری‌ها رخ داده است، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری، کاهش چشمگیری داشته. تشخیص به موقع، می‌تواند در روند درمان و بهبود سرطان آلت تناسلی، بسیار با اهمیت باشد. این سرطان اغلب در مردان بالای 60 سال که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا سیگار می‌کشند، از کاندیدهای این بیماری به حساب می‌آیند. ضمناً باید یادآور شویم، سرطان بیضه با سرطان آلت تناسلی متفاوت است.

علت سرطان دستگاه تناسلی در مردان

علت این بیماری هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما ختنه نکردن ممکن است شانس ابتلا به سرطان آلت تناسلی را افزایش دهد. در افرادی که ختنه نشده‌اند، به دلیل احتمال بالای تجمع مایعات خارج شده از بدن مانند ادرار، منی، و حتی تعریق، زیر پوست آلت، و عدم شستشوی به موقع آن، امکان رشد سلول‌های سرطانی افزایش می‌یابد.

عوارضی مانند فیموز که آلت تناسلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و جمع شدن پوست ختنه گاه را با مشکل مواجه می‌کند نیز خطر ابتلا به عفونت‌هایی مانند بالانیت را افزایش می‌دهد. بروز پی در پی عفونت‌ با خطر افزایش ابتلا به برخی از انواع سرطان آلت تناسلی مرتبط است. زیرا این عفونت‌ها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کنند.
برخی تحقیقات نشان می دهد مردان مبتلا به گونه‌های معینی از HPV ( زگیل تناسلی ) احتمال بیشتری برای مبتلا شدن به سرطان آلت تناسلی دارند.

سن فرد از دیگر فاکتورهای افزایش دهنده احتمال سرطان آلت تناسلی در مردان می‌باشد. همچنین احتمال ابتلای مردان کمتر از 40 سال به این بیماری بسیار کم است و همانطور که گفته شد، در سنین بالای 60 سال امکان مبتلا شدن افزایش می‌یابد.

درمان سرطان آلت تناسلی در اصفهان

علائم سرطان دستگاه تناسلی در آقایان

تغییر در پوست آلت تناسلی از شایع ترین علائم این نوع سرطان است. این تغییرات در ناحیه ختنه گاه یا سر آلت یا دور آلت قابل مشاهده است. علائم خطرناک در این بیماری به شرح زیر است:

اینستاگرام دکتر صالحی

بیشتر مردانی که این علائم را دارند، به سرطان آلت تناسلی مبتلا نیستند، بلکه این علائم در نتیجه واکنش آلرژیک یا عفونت می باشد. یا این حال بهتر است، هرگونه تغییر در آلت تناسلی و علائم مذکور سریعاً بررسی شوند تا درمان زود هنگام آغاز شود. در صورت مشاهده هر کدام از این علائم هرچه سریع‌تر برای معاینه به یک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید. هر گونه تأخیر در تشخیص سرطان آلت تناسلی می‌تواند شانس درمان موفقیت‌آمیز را کاهش دهد.

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، بیماری‌های حاد و مزمن کلیه، سرطان‌های دستگاه ادراری، بزرگی پروستات ، ناباروری ، واریکوسل و ... بهمتخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا محمدی [ 1400-11-22 ]
سلام من بغل التم ورم کرده طوری که ده سال پیش مثل ی خال بود الان بزرگ شده

مهدی رفعتی [ 1399-11-24 ]
سلام. خسته نباشید من پسر دوازده ساله هستم آیا ممکنه سرطان بگیرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

شایعترین بیماریهای کلیهشایعترین بیماریهای کلیه

بیماری های کلیه انواع مختلفی دارند و هرکدام از این بیماری ها می توانند سیستم ادراری را با مشکل روبرو کنند و باید بسیار جدی گرفته شوند. ... ادامه مطلب

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

آسیب به اعصاب یا شریان ها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین