منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریواریکوسلدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / برخی از روشهای جراحی پروستات

برخی از روشهای جراحی پروستات

پروستات غده‌ای است که جزء دستگاه تناسلی مردانه محسوب می‌شود و ترشحات برون‌ریز دارد که وارد مجاری تناسلی- ادراری می‌‌شوند. ترشحات پروستات اندکی قلیایی و شیری رنگ است که معمولا 25 تا 30 درصد حجم منی را تشکلیل می‌دهد. پروستات همچنین دارای عضلات صافی است که به بیرون راندن منی هنگام انزال کمک می‌کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در یک فرد بالغ پروستات اندکی بزرگتر از یک گردو است. پروستات پایین‌ مثانه قرار دارد و پیشابراه را در زیر مثانه احاطه می‌کند و می‌توان در حین معاینه مقعدی آن را لمس کرد. ترشحات مجاری انزالی درون پیشابراه پروستاتیک تخلیه می شوند. پروستات بوسیله عضلات کف لگن پوشیده شده است، که آنها نیز در حین فرآیند انزال منقبض می‌شوند.

همچنین بخوانید : بزرگی خوش خیم پروستات

روند بزرگ شدن پروستات

این غده از سنین حدود 40 الی 45 سال شروع به بزرگ شدن خواهد کرد. در بعضی افراد ممکن است این افزایش وزن بسیار ناچیز و میکروسکوپیک باشد و در برخی دیگر تا 100 یا 200 گرم، حتی بیشتر هم افزایش وزن داشته باشد. به این فرایند بزرگی خوش خیم پروستات گفته می شود. روند رو به رشد پروستات الزاماً بیماری نیست و حتماً نیاز به مداخله درمانی ندارد. بزرگ شدن پروستات در افراد مختلف سیر متفاوتی دارد. بزرگ شدن پروستات بسته به علائم ایجاد شده همراه، نیاز به درمان و پیگیری خواهد داشت. که بارزترین این علائم اختلال در دفع ادرار است. بزرگ شدن پروستات به دلیل قرار گیری این غده دقیقاً در زیر مثانه و عبور مجرا از وسط این غده می‌تواند باعث فشار به مجرای ادراری شود و با این زمینه، مشکلاتی در دفع ادرار ایجاد کند که این مشکلات می‌تواند احساس نیاز به زور زدن هنگام ادرار، قطع و وصل شدن ادرار، تکرر ادرار، خروج قطره‌ای ادرار بخصوص در انتهای دفع، سوزش ادرار، شروع با تاخیر ادرار و ... باشد که این مشکلات می‌توانند زمینه ساز عوارضی مانند عفونت ادراری ، افزایش باقی‌ مانده ادرار، تشکیل سنگ در مثانه ، وجود خون در ادرار و ... شود.

بهترین جراح پروستات در اصفهان

سرطان پروستات

رشد بی رویه و کنترل نشده بافت غددی پروستات که حاوی سلول های بدخیم باشد را سرطان پروستات گویند.

علائم سرطان پروستات

این بیماری ممکن است در آغاز بدون علامت باشد و در مراحل پیشرفته تر می‌تواند مشکلاتی را در ادرار کردن به وجود آورد، خون در ادرار یا درد یا سوزش ادراری و در موارد پیشرفته درد ناحیه لگن و کمر هم ممکن است از علائم این بیماری باشد.

اینستاگرام دکتر صالحی

انجام آزمایش پروستات

توصیه می‌شود آقایان از سنین 50 سال به بالا، آزمایش PSA انجام دهند. همچنین معاینات دوره‌ای برای لمس پروستات از طریق رکتوم انجام شود. اگر آزمایش PSA بالای 4 باشد یا در معاینات برجستگی یا ندولی توسط متخصص اورولوژی احساس شود نیاز به نمونه برداری یا بیوپسی پروستات هست.
عواملی که تا اندازه ای سبب پیشگیری از بزرگی خوش خیم پروستات یا سرطان پروستات می شوند:

همشهریان عزیز! برای بهره‌ مندی از درمان‌ آزوسپرمی به عنوان اصلی ترین دلیل ناباروری در مردان ، به متخصص اورورلوژِی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :مجتبی شنگی [ 1402-01-22 ]
سلام آقای دکتر از ناحیه پروستات گاهی کمی درد و سوزش دارم برای ملاقات حضوری کی میتونم بیام مطب شما

فریبرزداودی [ 1400-10-30 ]
آزمایش پرستاد

محمود سلطانی [ 1400-10-23 ]
درود بر شما آیا در اصفهان هم با روش آندوسکپی پروستانت را عمل میکنند؟ اگر آری کجا و کدام جراح؟

محمود دریادل [ 1400-01-03 ]
راجع به روشهای مختلف جراحی پروستات صحبت نکردید آیا روش جراحی باز بهتر است؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

آسیب به اعصاب یا شریان ها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود ... ادامه مطلب

علت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریتعلت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریت

عفونت کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری های کلیه است که ناشی از عفونت ادراری است و می‌ تواند یک یا هر دو کلیه را درگیر کند ... ادامه مطلب

درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟

افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ممکن است سال ها دچار این بیماری باشند اما چون علامت خاصی ندارند به صورت آرام کلیه‌ شان از بین رود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین