منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروریواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / راه های انتقال کلامیدیا

راه های انتقال کلامیدیا

کلامیدیا نوعی بیماری مقاربتی است که توسط باکتری تراکوماتیس ایجاد می‌شود. کلامیدیا از، شایعترین بیماری‌های منتقله از طریق تماس جنسی است و ایجاد خطر ناباروی و حاملگی خارج از رحم، با ابتلا به این بیماری محتمل است. در این بیماری، گسترش عفونت به چشم می‌تواند موجب بیماری تراخم گردد که یکی از علل کوری محسوب می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

راه‌های انتقال کلامیدیا

کلامیدیا می‌تواند هنگام آمیزش واژنی، مقعدی و دهانی منتقل شود. همچنین مادر آلوده می‌تواند این بیماری را به فرزندش منتقل کند.

نشانه‌های کلامیدیا در زنان

کلامیدیا در زنان معمولاً بی علامت است و ممکن است تا سال‌ها هم بدون علامت، دهانه رحم را درگیر کند. ولی در بعضی از موارد، سوزش، خارش و ترشحات واژن، درد، خونریزی و لکه بینی در رابطه جنسی دیده می‌شود.

بهترین درمان کلامیدیا در اصفهان

نشانه‌های کلامیدیا در مردان

کلامیدیا، در مردان معمولاً با علائمی مانند درد و سوزش در مجرا، ترشحات از آلت تناسلی ، دفع دردناک ادرار و سوزش ادرار همراه است.

راه‌های پیشگیری از کلامیدیا

مانند سایر بیماری‌های مقاربتی، در کلامیدیا هم کاهش شرکای جنسی از اهمیت خاصی برخوردار است. داشتن ارتباط جنسی با حداقل افراد و اطمینان از سلامت جنسی آنها می‌تواند در عدم انتقال این دست از بیماری‌ها بسیار مهم باشد. همچنین در صورت داشتن ارتباط جنسی پرخطر برای جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری‌های مقاربتی، استفاده از کاندوم توصیه می‌شود.

توجه داشته باشید این وسیله پوشاننده، محافظتی در برابر بیماری‌هایی مانند تبخال و زگیل تناسلی که با ضایعات پوستی همراه هستند ایجاد نخواهد کرد. زیرا در این بیماری‌ها حتی کوچکترین برخورد پوستی، می‌توان باعث انتقال بیماری شود.

آدرس صفحه اینستاگرام

درمان کلامیدیا

این بیماری به سادگی با مصرف برخی از آنتی بیوتیک‌ها درمان خواهد شد. تشخیص زود هنگام و درمان این بیماری پس از آن بسیار مهم است و شما را از درگیری با عوارض شدید این بیماری رها خواهد کرد.

شهروندان گرامی! برای بهره مندی از کرایوتراپی ، به عنواندرمان زگیل تناسلی می‌توانید به متخصصان اورولوژی فعال در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی [ 1400-04-31 ]
سلام من دچار کلامدیا شدم وپزشک برای من داکسی ۱۰۰ تجویز کرد ولی من به داکسی حساسیت نشان دادم پزشک برای من از ۶ دوز ازیترو و دو عدد سفتریاکسون تجویز کرد با مصرف این دارو ها هنوز احساس میکنم خوب نشدم علامت خاصی ندارم ولی یه سوزش کوچیک دارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عفونت کلیه چیست؟عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه جزو موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است آسیب جدی به کلیه وارد شود یا عفونت به خون گسترش یافته و موجب ایجاد عفونت‌های وخیم گردد ... ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

رعایت یک رژیم غذایی مناسب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. ... ادامه مطلب

تاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه هاتاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه ها

علت درد کلیه هیچ ربطی به سردی یا گرمی ندارد. با این وجود گاهی بر اثر سرما در ناحیه پهلوها دچار درد می شویم که نیاز به بررسی دارد. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین