منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژادواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / زگیل تناسلی یا وارت

زگیل تناسلی یا وارت

آنچه در این مطلب میخوانید

تقسیم بندی زگیل تناسلی

ویروسHPV (زگیل تناسلی) به دو گروه پر خطر و کم خطر تقسیم می‌شود.

بیماری‌هایی با منشاء زگیل تناسلی

نوع پر خطر این ویروس می‌تواند فرد را مستعد سرطان دهانه رحم، سرطان آلت و سرطان حفره دهان یا حفره حلقی دهانی در هر دو جنس زن و مرد نماید.

همشهریان گرامی ! شما می توانید برای انجام کرایو برای زگیل تناسلی به کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز، با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

انتقال زگیل تناسلی

قابلیت انتقال ویروس HPV بسیار بالا است. این بیماری حتی از طریق تماس غیر ناحیه تناسلی مانند تماس با دست، پوست و حفره دهانی منتقل می‌شود و استفاده از کاندوم، کمتر می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

شکل ظاهری زگیل تناسلی

زگیل تناسلی به شکل ضایعات گل کلمی، تکی و چندتایی در پوست ظاهر می‌شود. امکان اینکه فرد، بدون هیچ ضایعه قابل مشاهده‌ای، به ویروس HPV مبتلا باشد، وجود دارد. این افراد بدون داشتن هیچ علامتی، ناقل ویروس هستند. محل زندگی این ویروس، لایه سطحی پوست است به همین دلیل در تست‌های خون قابل تشخیص نمی‌باشد.

تنها راه تشخیص وارت یا زگیل تناسلی، معاینه بالینی و ارزیابی رابطه پرخطر فرد است. در صورت مشاهده ضایعات در معاینات بالینی، آزمایش های پاتولوژی و روش های PCR برای شناسایی نوع ویروس و ارزیابی پرخطر بودن آن انجام شود. در خانم‌ها نیز انجام تست‌ پاپ اسمیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهترین درمان زگیل تناسلی در اصفهان

پیگیری‌های پس از ابتلا به زگیل تناسلی

در خانم‌هایی که به انواع خطرناک ویروس HPV مبتلا هستند، توصیه به پیگیری‌های نزدیک پاپ اسمیر می‌شود.
اگر درآقایان انواع پرخطر ویروس HPV وجود داشته باشد. مراجعه دوره‌‌ای به پزشک الزامی است. ضمن اینکه در صورت مشاهده هر ضایعه جدید از قبیل خال، ضایعه گوشتی، یا هر چیز دیگری، و تغییر در ضایعات قبلی، باید سریعاً به پزشک مراجعه شود و تغییرات مورد بررسی قرار گیرد.

کرایوتراپی به عنوان بهترین روش برداشت ضایعات زگیل تناسلی

تنها راه کمک به توقف تکثیر و عدم انتقال این بیماری، برداشتن ضایعات ویروس است. با وجود اینکه ویروس HPV درمان قطعی ندارد ولی با کرایوتراپی (نیتروژن با دمای منفی 200 درجه)، می‌توان زگیل‌ها را بسته به وسعت شان، طی یک تا دو جلسه برداشت. کرایوتراپی با بیشترین اثر بخشی و ایجاد کمترین صدمات پوستی، به عنوان بهترین راه برای از بین بردن ضایعات زگیل تناسلی مطرح است.

با کرایو تراپی یا سرمادرمانی می‌توان زگیل‌های تکی با وسعت کم را بدون ایجاد عوارض خاص برداشت. در صورت عود این زگیل‌ها نیز استفاده مجدد از این روش امکان پذیر است.

اینستاگرام دکتر صالحی

روشهای جراحی برداشت زگیل تناسلی

در زگیل‌های گسترده و حجیم، تنها راه برداشتن، جراحی است و با فریز کردن یا سرمادرمانی نمی‌توان ضایعات را از بین برد. ممکن است سوال شود با وجود غیر قابل درمان بودن زگیل تناسلی چرا به برداشتن این ضایعات توصیه می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم، هرچه حجم و گسترش زگیل‌ها کمتر باشد، به همان نسبت، انتقال به شریک جنسی و تکثیر زگیل‌ها در مناطق دیگر پوست فرد نیز کمتر خواهد شد.

در صورتی که ساکن اصفهان هستید، برای درمان و انجام جراحی واریکوسل به عنوان یکی از مشکلات شایع اورولوژی و از دلایل عمده ناباروری در مردان، به جراح واریکوسل در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسین [ 1401-12-14 ]
سلام میخواستم لیزر کنم زگیل تناسلی گرفتم

محمد کریمی [ 1401-06-13 ]
دچار این بیماریم عزیتم میکنه

فرشاد لطفی [ 1400-09-08 ]
سلام جسارتا میشه یک نوبت بهم بدین

حمید حسنی [ 1400-08-13 ]
با سلام خدمت شما ، من قبلا همین عمل را انجام دادم و متاسفانه و مجددا چند عدد دیگر ظاهر شده . آیادر هفته آتی امکان بررسی و عمل در روز های ابتدایی هفته وجود دارد؟ و لطفا هزینه عمل را را مقرون فرمایید

مجید تقیان [ 1400-07-08 ]
درمان زیگیل تناسلی

طاها موسوی [ 1399-12-16 ]
سلام وقت بخیر، شما سرما درمانی برای زگیل هم انجام میدین خودتون؟

لیلافرحانی [ 1399-10-17 ]
چند وقت پیش چندتا لکه قهوی توناحیه تناسلی البته اطرافش دیدم یکی دوتا بود الان زیاد شدن شک دارم که زگیل باشه ولی نمیدونم وازکجا اینطوری شدم من خیلی به بهداشت اهمیت میدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

انزال تاخیر یافته چیست و چگونه تشخیص داده، درمان می شود؟انزال تاخیر یافته چیست و چگونه تشخیص داده، درمان می شود؟

دیر انزالی، انزال دیررس یا تأخیر در انزال یک کژکاری جنسی شایع است که به مشکل یا ناتوانی مرد در رسیدن به ارگاسم و انزال اشاره دارد ... ادامه مطلب

استفاده از کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری و بیماریهای مقاربتیاستفاده از کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری و بیماریهای مقاربتی

کاندوم یک پوشش نازک از جنس لاتکس است که به عنوان یک روش مانعی برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین