منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلدکتر قهرمان نژاد

شکست وازکتومی

وازکتومی یا بستن لوله در مردان، روشی مقرون به صرفه، با اطمینان بالا و کم عارضه برای پیشگیری دائمی از بارداری است. عمل وازکتومی در مردان، به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن قابل انجام است در صورتی که بستن لوله در زنان (توبکتومی) یک جراحی کامل با تمام عوارض و صدمات ناشی از عمل جراحی است.

آنچه در این مطلب میخوانید

در توبکتومی با اِعمال بیهوشی، شکم باز شده و نسبت به وازکتومی زمان بسیار بیشتری صرف این عمل جراحی خواهد شد. سازمان بهداشت جهانی به دلایل متعدد وازکتومی را بر توبکتومی ترجیح داده است. به عنوان مثال امروزه در ایالت سی چوان چین تعداد وازکتومی انجام شده 5 برابر بستن لوله‌های زنان یا توبکتومی است. در کشور ما در اجرای سیاست‌های کنترلی، آمار توبکتومی بیش از 4 برابر وازکتومی است.

تاثیر وازکتومی بر عملکرد جنسی افراد و مایع انزالی

مایع منی به وسیله پروستات و کیسه‌های منوی تولید می‌شود. بیضه نیز وظیفه تولید اسپرم را به عهده دارد. اسپرم به وسیله لوله‌های منی‌بر (واز) به مایع منی اضافه می‌شود. تنها 1% از مایع منی را اسپرم تشکیل می‌دهد. بنابراین پس از وازکتومی یا در صورتی که فرد به آزوسپرمی (صفر بودن اسپرم در مایع انزالی) مبتلا باشد تغییری در حجم و میزان منی مشاهده نخواهد شد.

در این صورت شخص فقط امکان بارور سازی را از دست خواهد داد و تنها با آزمایش می‌توان به نبود اسپرم پی برد. وازکتومی سبب کاهش میل جنسی ، کاهش ارضاء جنسی و اختلال نعوظ نمی‌شود.

شکست وازکتومی

درصد موفقیت وازکتومی

وازکتومی به عنوان یک روش جلوگیری ایمن، با درصد خطای بسیار کم معرفی شده است. پس از وازکتومی احتمال موفقیت نزدیک به صد درصد است ولی در موارد بسیار نادر عدم موفقیت وازکتومی دیده شده است.

امکان بارداری پس از وازکتومی

پس از بستن لوله‌ها، چند ماه طول می‌کشد تا تعداد اسپرم منی صفر شود، چون اسپرم‌های از قبل تولید شده، هنوز در سیستم تولید مثل هستند و باید با انزال‌های مکرر خارج شده و در نهایت صفر شوند. معمولا دو ماه طول می‌کشد تا پس از بستن لوله‌های منی بر، تعداد اسپرم در مایع منی صفر شود. هر قدر تعداد نزدیکی‌ها بیشتر باشد، زودتر تعداد اسپرم مایع منی صفر می‌شود.

بنابراین پس از بستن لوله‌ها، تا موقعی که تعداد اسپرم مایع منی صفر نشده است، باید از روشهای دیگر جلوگیری از حاملگی استفاده کرد. معمولا پس از بستن لوله‌های منی بر، باید هر چهار هفته یک آزمایش انجام داد و مطمئن شد که دیگر مایع منی حاوی اسپرم نیست.

آدرس اینستاگرام

بازگرداندن وازکتومی (وازووازستومی)

درصدی از افراد به دلایل گوناگون پس از وازکتومی، تمایل به فرزند آوری پیدا می‌کنند. در این افراد عمل جراحی بازگرداندن وازکتومی یا وازووازستومی انجام می‌شود که برخلاف وازکتومی، اصلا به سادگی قابل انجام نیست و پس از آن شخص درگیر عوارض جراحی و بستری خواهد شد. درصد موفقیت این عمل نیز بستگی به مهارت و تکنیک پزشک متخصص جراح کلیه و مجاری اداری دارد.

شهروندان گرامی! برای بهره مندی از کرایوتراپی ، به عنوان درمان زگیل تناسلی می‌توانید به متخصصان اورولوژی فعال در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا حیدریان [ 1402-08-18 ]
بستن لوله

کورش برزگر [ 1401-10-12 ]
برای انجام وازکتومی مایلم نوبت بگیرم

بهمن تولا [ 1400-07-04 ]
سلام هزینه عمل وازکتومی چقدر است و اینکه من ۳۸ سالمه و مجردم قصد بچه دارشدن ندارم آیا میتوانم انجام دهم

محمدرفیعی [ 1400-02-07 ]
برا بستن لوله

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ویروس پاپیلومای انسانی؛ نحوه تشخیص، واکسیناسیون، انواع، علت ابتلا و علائمویروس پاپیلومای انسانی؛ نحوه تشخیص، واکسیناسیون، انواع، علت ابتلا و علائم

ویروس پاپیلومای انسانی یک ویروس با شیوع بالا است که می تواند قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد. ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

سندروم مثانه دردناکسندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار، حساسیت یا درد لگن و احساس درد و فشار در مثانه همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین