منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسیدکتر قهرمان نژاد

درمان آزوسپرمی

آزوسپرمی به شرایطی گفته می‌شود که تعداد اسپرم در مایع منی صفر است. برای اینکه آزوسپرمی درمان شود و فرد امکان تولید مثل پیدا کند نیاز است بدانیم آزوسپرمی از چه نوعی است. در ادامه به انواع آزوسپرمی و بهترین روشهای درمانی آزوسپرمی خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع آزوسپرمی

1- انسدادی: در چنین وضعیتی، مسیر انتقال اسپرم، مسدود است و مانعی در راه رسیدن اسپرم به مایع منی وجود دارد. مانند زمانی که وازکتومی انجام می‌شود و مسیر انتقال اسپرم مسدود می‌گردد که در این شرایط اقدام به بازگرداندن وازکتومی می‌شود. به این حالت، آزوسپرمی انسدادی گفته می‌شود.
2- غیر انسدادی: در آزوسپرمی غیر انسدادی، بيضه‌ها اسپرم توليد نمي‌کنند.

همچنین بخوانید : روشهای درمانی آزوسپرمی

تشخیص انواع آزوسپرمی

برای تشخیص اینکه آزوسپرمی انسدادی است یا غیر انسدادی، بيضه‌ها اندازه گیری می‌شوند. همچنین میزان هورمون FSH خون نیز سنجیده می‌شود. اطلاعات به دست آمده به ما کمک مي‌کند تا به سرعت تشخيص احتمالي نوع آزسپرمی را بدهيم. اگر اندازه بيضه‌ها کوچک و ميزان هورمون FSH بالا باشد، به احتمال زياد فرد دچار آزوسپرمي غير انسدادي است و شانس بچه دار شدن، در این شرایط تقريبا صفر است. گاهي بعضي از مردان بطور مادرزادي داراي فقدان لوله‌هاي مني بر هستند. در اين مردان حجم مني فوق العاده کم است.

اینستاگرام دکتر صالحی

درمان آزوسپرمی انسدادی

در مرداني که مبتلا به آزوسپرمي انسدادي هستند براي درمان از روشهاي زير، بسته به شرايط بيمار مي‌توان استفاده کرد:

درمان آزوسپرمی در اصفهان

درمان اين بيماران نسبتاً راحت است. در این بیماران، مي‌توان از طريق مجراي ادراری، با يک برش ساده مجراي انزالي را باز کرد. برای درمان مرداني که مبتلا به فقدان مادرزادي دو طرفه لوله مني بر هستند، از روشي به نام PESA استفاده مي‌شود. در این روش از طريق پوست بيضه، اسپرم از اپيديديم با سرنگ بدست آمده و لقاح در آزمايشگاه انجام مي‌شود. گاهاً در بيماراني که داراي آزوسپرمي انسدادي هستند نمي‌توان از اپيديديم اسپرم بدست آورد، در اين بيماران از روش TESA استفاده مي‌شود. اين کلمه مخفف Testicular Sperm Aspiration مي‌باشد که در آن از راه پوست با سوزن‌هاي مخصوص از بيضه اسپرم برداشته مي‌شود.

درمان آزواسپرمي غير انسدادي

در اين مردان بيوپسي بيضه نشان مي‌دهد که بيضه‌ها اسپرم توليد نمي‌کنند. اينگونه مردان قاعدتاً نابارور مطلق هستند، ولي در سالهاي اخير با وجود پيشرفت‌هایي که در اين زمينه ايجاد شده بسیاری از مردان مبتلا به آزوسپرمی غیرانسدادی هم می‌توانند بچه دار شوند. در برخی از موارد آزوسپرمی غیر انسدادی، در مرداني که اندازه بيضه‌ها طبيعي و ميزان هورمون FSH خون بالا نيست ممکن است بتوان با دارو توليد اسپرم را تحريک نمود. يکي از موارد از بين رفتن عملکرد بيضه عدم عمل جراحي به موقع بيضه نزول نکرده است. اگر اين بيماري دو طرفه باشد، مرد دچار ناباروري خواهد شد. بعضی از اين نوع بيضه‌ها را نيز مي توان با تجويز دارو وادار به توليد اسپرم کرد.

گاهي در مرداني که داراي آزوسپرمي غير انسدادي هستند، در نمونه برداري از بيضه‌ها تعدادي اسپرم مشاهده مي‌شود، علت آزوسپرم بودن اين مردان از بین رفتن اسپرم در حین انتقال است. در این موارد، از اسپرمي که به وسیله نمونه برداري بدست آمده، مي‌توان براي لقاح در آزمايشگاه استفاده کرد.

شهروندان گرامی! برای بهره مندی از کرایوتراپی ، به عنوان درمان زگیل تناسلی می‌توانید به متخصصان اورولوژی فعال در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :آقای درخشان [ 1402-08-09 ]
سلام میشه لطفا تلفنی ویزیت کنید ما راهمون خیلی دور هست..شغل شوهرم طوریه مرخصی نمیدن.هزینه رفت و آمد نداریم اصلا نمیتونیم بیایم اصفهان شوهرم ازواسپرم هست آزمایش های هورمونی کاملا نرمال هست بیضه ها از حد نرمال کوچیک تر هستن واریکوسل داره قبلا یکبار بدون مصرف دارو تسه شد اسپرم بود ولی گفتن شکلش مشکل داشت به درد نخورد..و دیگه دارو ندادن و عملی هم نشد میخواستم تلفنی اگه امکانش هست ویزیت بشم ازمایشات شوهرم و بفرستم چون توی این صفحه خوندم با دارو هم احتمال داره درست بشه اگه میشه راهنماییم کنید

طیبه احسانی [ 1401-09-06 ]
شوهرم اسپرم صفر است 18ساله خانداریم راهنماییم میکنید

سروش م [ 1401-05-12 ]
سلام خسته نباشید هزینه عمل انسدادی چقدره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟

پولیپ های مجاری ادرار، توده های شبیه گل کلم هستند که در دیواره های مثانه یا مجاری ادراری رشد می کنند. ... ادامه مطلب

شایعترین بیماریهای کلیهشایعترین بیماریهای کلیه

بیماری های کلیه انواع مختلفی دارند و هرکدام از این بیماری ها می توانند سیستم ادراری را با مشکل روبرو کنند و باید بسیار جدی گرفته شوند. ... ادامه مطلب

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

آسیب به اعصاب یا شریان ها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین