واریکوسلمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری
روشهای تعیین جنسیت

در برخی موارد زوج‌ها به دلایل گوناگون از جمله خطر احتمال اختلالات کروموزومی یا ژنتیکی وابسته به جنسیت (وجود بیماری خاصی در همه جنین‌های دختر یا همه جنین‌های پسر یک زوج)، برقراری تعادل جنسیتی یا انتخاب جنسیت تنها فرزند خانواده، تمایل دارند از مداخلات تعیین جنسیت استفاده نمایند

درمان هیدروسل

هیدروسل در کودکان ممکن است همراه با فتق باشد که در این حالت کانالی که بین شکم و بیضه‌ها است، باز می‌ماند و معمولاً صبح‌ها که کودک از خواب بیدار می‌شود میزان این آب کم است و هر چه به سمت شب می‌رود، آب اطراف بیضه بیشتر می‌شود

دلیل بالا رفتن بیضه در کودکان

بیضه‌ها در دوران جنینی داخل شکم هستند و بعد از هفته 28 جنینی، از شکم به پایین انتقال پیدا می‌کنند اما به دلایلی ممکن است انتقال بیضه صورت نگیرد. در این موارد بیمار به بیضه نزول نکرده مبتلا می‌باشد

تاثیر پیوند کلیه بر ازدواج

در مردانی که عمل پیوند کلیه انجام داده اند ممکن است باروری و توانایی جنسی تحت تاثیر این عمل قرار گیرد لذا با اقدامات درمانی خاصی ممکن است بتوان موانع را رفع نمود و فرد را به حالت معمول برگرداند

علائم بزرگی پروستات

پروستات غده‌ای است به وزن بیست گرم (به بزرگی یک گردو) در آقایان با سن 20 سال است که اختصاصاً در آقایان وجود دارد . این غده تولید حدود نیم سی سی از حجم کلی مایع منی را به عهده دارد

بهترین جراحی واریکوسل

سرطان آلت تناسلی

سرطان آلت تناسلی مردان در سلول‌های پوستی آلت شروع شده و به مرور به داخل آلت گسترش می‌یابد. شیوع این سرطان نادر است ولی در صورت تشخیص زود هنگام، قابل درمان است. ضمناً باید یادآور شویم، سرطان بیضه با سرطان آلت تناسلی متفاوت می‌باشد.

برخی از روشهای جراحی پروستات

پروستات غده‌ای است که جزء دستگاه تناسلی مردانه محسوب می‌شود و ترشحات برون‌ریز دارد که وارد مجاری تناسلی- ادراری می‌‌شوند. ترشحات پروستات اندکی قلیایی و شیری رنگ است که معمولا 25 تا 30 درصد حجم منی را به همراه سلول‌های اسپرم و مایع کیسه‌های منی‌ تشکیل می‌دهد

عوارض هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یا بزرگی پروستات

هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) یا همان بزرگی پروستات، یک بیماری شایع است که با بالا رفتن سن آقایان احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد. بزرگی پروستات می‌تواند علائم ادراری آزار دهنده‌ای داشته باشد

سوزش ادرار به چه دلایلی ایجاد می‌شود

سوزش ادرار (ادرار دردناک) ناراحتی یا احساس درد هنگام ادرار است، که معمولاً در مجرای خارج کننده ادرار از مثانه (مجرای ادراری) یا اطراف دستگاه تناسلی (فاصله میان مقعد و دستگاه تناسلی)، حس می‌شود.

درمان عفونت‌های ادراری

عفونت ادراری به عنوان یکی از بیماری‌های شایع بخصوص در زنان و دختران محسوب می‌شود، که در صورت عدم درمان می‌تواند فرد را با مشکلات زیادی روبرو کند.

عفونت ادراری در زنان

سیستم ادراری متشکل از دو کلیه، دو حالب، مثانه و مجرای ادرار می‌باشد. کلیه ها و حالبها را سیستم ادراری فوقانی و مثانه و مجرای ادرار را سیستم ادراری تحتانی می‌نامند

عفونت ادراری در کودکان

یکی از عفونت‌ها و بیماری‌های رایج در شیرخواران و کودکان مربوط به دستگاه ادراری است. این بیماری در دختران بیش از پسران دیده می‌شود

درجه بندی سرطان پروستات

پرستات غده‌ای با اهمیت در دستگاه تناسلی مردان می‌باشد. پیشرفت سرطان در این غده را سرطان پروستات یا کنسر پروستات می‌نامند، بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند اما برخی دیگر از آنها رشد سریع تری دارند

جراحی میکروسکوپیک واریکوسل

روش استاندارد طلایی جراحی واریکوسل روش اینگوینال میکروسکوپیک می‌باشد که با برش کوچک پایین شکم نزدیک خارج ریشه آلت و بالای بیضه و با کمک میکروسکوپ انجام می‌شود. مزیت این روش حفظ شریان (سرخرگ) و عروق لنفاوی و عصب می‌باشد و میزان عود نیز کمتر است

هیدروسل چیست؟

این بیماری در برخی از نوزادان پسر، در اثر باقی ماندن ارتباط بین حفره داخل شکمی با کیسه بیضه ایجاد می‌شود.

سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه رشد سرطانی سلول‌های بیضه است که به صورت یک توده سفت و اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می‌دهد. معمولا یک طرف بیضه را درگیر می‌کند اما گاهی ممکن است دوطرفه باشد.

بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم

در دوران جنینی، بیضه‌ها درون شکم قرار دارند و بعد از هفته 28 جنینی به داخل کیسه بیضه‌ها نزول می‌یابند

مشکلات اورولوژی و معافیت پزشکی سربازان

مشکلات کلیه و مجاری ادراری که می‌تواند باعث معافیت مشمولان نظام وظیفه شود

واریکوسل (واریس بیضه) چیست ؟

واریکوسل اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی ( سیاهرگی ) بالای بیضه‌ است

سرطان بیضه بیماری سنین جوانی

سرطان بیضه رشد سرطانی سلول‌های بیضه می‌باشد که به صورت یک توده سفت، اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می‌دهد. اغلب یک طرفه است اما گاهی ممکن است دوطرفه نیز باشد.

واریکوسل چیست؟

واریکوسل اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی ( سیاهرگی ) بالای بیضه‌ها است. شیوع آن زیر 10سال نادر است ولی در بالغین جوان و در مردان نابارور 20 تا 40 درصد می‌باشد.

پروستات چه زمانی نیاز به عمل جراحی دارد؟

بزرگی خوش خیم پروستات(BPH) از حدود سن 45 تا 50 سالگی در مردان شروع میشود اما این سوال همیشه مطرح است که در چه مواردی این مشکل ازار دهنده در مردان نیاز به جراحی دارد

رنال کولیک، بیماری هزار چهره

هنگام ويزيت بيمار در مطب، درمانگاه و يا اورژانس بارها با بيماراني مواجه مي‌شويم كه با شكايت درد كليه يا كليه‌ها مراجعه می‌نمایند و در برخي موارد نيز تشخيص را دقيق تر بيان نموده و مي‌گويند كه سنگ كليه داريم

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه ، بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )