منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریکلینیک درمان اختلالات جنسیواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / کاهش تمایلات جنسی در آقایان به چه عواملی بستگی دارد؟

کاهش تمایلات جنسی در آقایان به چه عواملی بستگی دارد؟

کاهش میل جنسی در طول زندگی فرایندی طبیعی است که در مراحل مختلف زندگی ممکن است رخ دهد. همچنین این که فرد گاهی با شریک جنسی خود از نظر نیازهای جنسی هماهنگ نباشد نیز نرمال است اما این کاهش میل جنسی اگر طول بکشد میتواند موجب نگرانی افراد گردد و میتواند نشانگر وجود یک مشکل یا بیماری در فرد باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

علائم کاهش میل جنسی در آقایان چیست؟

اصلی‌ترین علامت در افرادی که میل جنسی آنان کاهش یافته این است که تمایلی به آغاز رابطه‌ی جنسی ندارند و در صورتی که در رابطه‌ی جنسی قرار بگیرند، با علائمی مانند کاهش توان نعوظ مواجه می‌شوند.

دلایل کاهش میل جنسی در آقایان

برخی از دلایل کاهش میل جنسی در آقایان عبارتند از :

کاهش میزان هورمون جنسی تستوسترون

این هورمون که غالبا در بیضه‌ها تولید می‌شود نقش بسیار مهمی در میزان تمایلات جنسی آقایان دارد. این هورمون فرایندهای مختلفی مانند ساخت عضلات، ساخت توده‌های استخوانی در بدن و تولید اسپرم در بیضه‌ها را تحریک می‌کند. کاهش این هورمون با افزایش سن یک فرایند طبیعی است که به کاهش میل جنسی منجر میشود اما باید توجه داشت که کاهش ناگهانی این هورمون در بدن می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مشکلاتی در سیستم هورمونی بدن باشد که برای تشخیص درست این مسئله لازم است تا از یک متخصص کمک گرفته‌شود.

استفاده از برخی داروها

برخی داروها مانند داروهای فشار خون پایین می‌توانند نعوظ و تحریک‌پذیری جنسی آقایان را کاهش دهند. داروها یا روشهای درمانی دیگری نیز وجود دارند که میتوانند سطح تستوسترون را کاهش دهند مانند شیمی‌درمانی، رادیودرمانی برای سرطان، هورمون‌های استفاده‌شده جهت درمان سرطان پروستات و کورتیکواستروئیدها، مورفین، برخی داروهای ضد قارچی، استروئیدهای آنابولیک و برخی داروهای ضد افسردگی از جمله‌ی این داروها هستند.

افسردگی

این بیماری می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار دهد و رفتارهایی که سابقا جذاب بودند را بی‌معنا کند. در عین حال داروهایی که جهت درمان افسردگی بکار می‌روند نیز می‌توانند به کاهش میل جنسی آقایان منجر شوند.

بیماری‌های مزمن

دردها و بیماری‌های مزمن اولویت بدن را تغییر می‌دهند. برخی بیماری‌ها مانند سرطان می‌توانند تولید اسپرم را کاهش دهند. سایر بیماری‌هایی که می‌توانند به کاهش میل جنسی آقایان منجر شوند شامل موارد زیر است:

در صورتی که فرد دچار بیماری مزمن است بهتر است تا با شریک جنسی خود در مورد شرایط خود صحبت نماید و با پزشک سکس‌تراپیست مشورت نماید.

برخی از مشکلات متفرقه که می‌توانند به طور غیر مستقیم بر میل و عملکرد جنسی مردان تاثیرگذار باشند عبارتند از:

مشکلات خواب

مشکلات خواب و کاهش زمان آن می‌تواند به کاهش سطح تستوسترون منجر شود که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش تمایلات جنسی مردان منجر شود.

افزایش سن

بیشترین میزان تستوسترون در مردان در اواخر دهه‌ی دوم زندگی آنها است و با افزایش سن، میزان آن کاهش می‌یابد. در سنین بالاتر، مدت زمان بیشتری برای نعوظ و ارگاسم مردان نیاز است. برخی داروها می‌توانند کیفیت روابط جنسی مردان را در سنین بالا بهبود ببخشند.

استرس

دوره‌های پرتنش در زندگی میتواند تمایل جنسی مردان را کاهش دهد. زیرا استرس می‌تواند تولید هورمونهای جنسی را مختل کند.

کمبود اعتماد به نفس

نگرش مثبت افراد نسبت به خود و بدن خود نقش مهمی در تمایلات جنسی مردان و زنان دارد. در صورتی که فرد خود را دارای جذابیت‌های کافی نداند، از خود رضایت کافی نداشته‌باشد و خود را تحقیر کند می‌تواند به کاهش تمایل جنسی مردان و دوری یا ترس از روابط جنسی بیانجامد.

ورزش کم یا بیش از حد زیاد

تحرک کم در زندگی می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بسیاری در بدن باشند و به کاهش تمایلات جنسی مردان منجر شود. از طرفی فشار بیش از حد به بدن در طی فعالیت ورزشی نیز می‌تواند به استرس بر روی ارگان‌های مختلف بدن و در نهایت به کاهش تمایلات جنسی منجر شود.

مصرف مشروبات الکلی و مواد اعتیاد آور

مصرف بیش از حد الکل می‌تواند به کاهش تولید تستوسترون منجر شود. همچنین مصرف دخانیات، تنباکو، ماریجوانا و داروهای روانگردان نیز تولید تستوسترون را مختل می‌کنند. نشان داده‌شده‌است که سیگار تاثیر منفی بر روی تولید و حرکت اسپرم‌ها دارد.

آدرس اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

راهکارهای درمانی کاهش تمایل جنسی در مردان

بسته به اینکه دلیل کاهش تمایل جنسی در مردان چیست راهکار استفاده‌شده نیز متفاوت است. برخی از راهکارهای استفاده‌ شده شامل موارد زیر است:

در نهایت باید توجه داشت که کاهش میل جنسی فرایندی طبیعی است که هم در خانم‌ها و هم در آقایان بروز می‌کند. بهتر است افراد نسبت به مشکلات خود با شریک جنسی خود صحبت کنند و او را نسبت به شرایط آگاه سازند، بر جنبه‌های عاطفی رابطه کار کنند و با استفاده از نظرات سکس‌تراپیست‌ برای مشکل خود راهکاری پیدا کرده و حل نمایند.

همشهریان عزیز، برای بهره‌مندی از روشهای تشخیصی - درمانی بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری که هم در زنان و هم مردان مشاهده می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محموداحمدی [ 1402-09-18 ]
54سالم مدتی هست که بعدازنزدیکی منی ندارم هم قرص متادون مصرف میکنم هم تریاک چهارمرتبه بعدازدخول اسپرم ندارم علت کمکم کنید

داریوش کیانی [ 1402-08-16 ]
باسلام خدمت شما.بنده ۴۰سالم هست ۶ساله قرص و شربت متادون مصرف میکنم.دوساله ازدواج کردم مشکل نعوض و کم بود میل جنسی دارم که علتشم مصرف قرص متادون هست.نمیدونم چکار کنم آخه ترکش هم سخته .و نمیتونم بچه دار بشم اسپرم داغون کرده .پیش متخصص غدد هم رفتم آزمایش تست تسترون هم دادم و پایین بود .دکتر هم میگه دارو بشمابدم دردی رو دوا نمیکنه چون شما قرص مصرف میکنی .واقعا مخم هنگ کرده .نظرشماچیه چکارکنم

حبیب اله عبداللهی [ 1402-05-13 ]
با سلام ۷۴ سال سن دارم سه سال است نزدیکی ندارم واصلا نعوظ ندارم دچار بزرگی غده پروستات هستم دارو مصرف میکنم وضمناً بیماری قند نوع ۲ مبتلا میباشم

عباس ساعدی [ 1401-12-23 ]
سلام ۳۱سالمه حدودایک ماه اصلامیل به رابطه جنسی ندارم

جواد [ 1400-08-05 ]
سلام آقای دکتر من بیست و چهار سالمه و دانشجو ام من با میل جنسیم مشکل دارم یعنی زیاده میخواستم بدونم قرصی وجود داره که کلا میل جنسی رو بیاره پایین چون بعضی وقتا واقعا عذاب آوره این میل واقعا به همچین چیزی نیاز دارم تا از شر این میل خلاص شم تمرکزم تو کار اومده پایین روزی ۱۰ ساعت کار میکنم که کمه مبیخوام بیشتر کار کنم که تمرکزم پایینه به خاطر این میل لطفا یه راهنمایی بکنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان تنگی مجرای ادراردرمان تنگی مجرای ادرار

هنگامی که زخم ناشی از تورم، آسیب یا عفونت، مجرای ادرار را مسدود کند یا جریان ادرار را در آن کاهش دهد، فرد به اصطلاح دچار تنگی مجرای ادرار می‌شود و ممکن است با عوارض بیشماری روبرو شود. روشهای درمانی متعددی برای مبتلایان به این عارضه وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین