منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلدکتر قهرمان نژادکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پروستات / روشهای درمان بزرگی خوش خیم پروستات

روشهای درمان بزرگی خوش خیم پروستات

بزرگی خوش خیم پروستات عارضه ای است که از حدود سن 45 تا 50 سالگی در مردان شروع می‌شود؛ و برای درمان آن، اقدامات جراحی و غیر جراحی وجود دارد؛ که بسته به شرایطی که عوارض این بیماری برای فرد ایجاد می‌کند؛ مورد انتخاب قرار می‌گیرد. به طور معمول درمواردی که علائم بیمار، با درمان دارویی تحت کنترل است؛ نیاز به جراحی پروستات نخواهد بود و می‌توان با پیگیری، بیمار را تحت نظر گرفت. لازم به ذکر است داروهای مربوط به این بیماری می‌بایست همیشه مصرف شوند و بدون نظر پزشک قطع نشوند.

شما می‌توانید برای درمان بزرگی پروستات به کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز با بررسی بیماری شما و شرایطی که در آن هستید؛ بهترین روش درمانی در نظر گرفته می‌شود. اگر مایل به هماهنگی با این مرکز یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

درمان بزرگی خوش خیم پروستات

در بررسی و انتخاب روش درمان بیماران مبتلا به بزرگی خوش خیم پرستات، اولین نکته، شدت و میزان مزاحمتی است که این علائم در مسیر طبیعی زندگی مبتلایان به وجود می‌آورد. از لحاظ کارهای آزمایشگاهی حتماً انجام آزمایش PSA و نیز سونوگرافی از کلیه ها و لگن و نیز تعیین باقیمانده ادراری در آن ضروری است. نکته دیگر اینکه چون تنگی مجرای ادرار، علائمی مشابه بزرگ شدن پروستات دارد؛ قبل از شروع درمان باید مجرای ادرار بررسی شود.

درمان بزرگی خوش خیم پروستات شامل درمان های دارویی و غیردارویی میباشد. که درمان غیردارویی خود به دو دسته درمانهای غیرتهاجمی و تهاجمی تقسیم میشود. یک مسئله مهم قبل از شروع درمان (هر نوع آن)، وجود علائم و یا عوارض بیماری در فرد میباشد و صرف بزرگ بودن پروستات دلیلی برای شروع درمان حتی درمان دارویی نخواهد بود.

درمان دارویی پروستات

درمان دارویی پروستات با دو هدف زیر صورت می‌گیرد :

  1. داروهایی که مجرای ادرار را بازتر کرده و در نتیجه مصرف آنها، جریان ادرار بهتر میشود.
  2. داروهایی که موجب می‌شوند؛ پروستات کوچک تر شود؛ که این داروها باید برای مدت طولانی مصرف شوند، تا موثر باشند.

در مورد رژیم غذایی این بیماران یک نکته مهم این است که در این بیماران از مصرف مایعات در ساعات شب باید پرهیز نموده و همینطور باید از مصرف مقدار زیادی مایع بصورت یکباره و ناگهانی و همینطور الکل و داروهای ضد آبریزش بینی و قرص ایمی پیرامین اجتناب نمایند.

درمان بزرگی خوش خیم پروستات

درمان غیردارویی

درمانهای غیر دارویی بزرگی خوش خیم پروستات شامل 2 مورد زیر می‌باشد:

  1. درمانهای کمترتهاجمی
  2. درمانهای تهاجمی

1. درمان های کمتر تهاجمی پروستات

درمانهای کمتر تهاجمی، شامل استفاده از روشهایی مانند لیزر و ... می‌باشد. این درمانها عوارض بسیار کمی داشته و اغلب بصورت سرپائی انجام می‌شوند؛ همچنین نیاز به بستری شدن بیمار نخواهد بود. به خصوص این درمان در افراد مسن با حال عمومی بد که خطرات بیهوشی در آنها زیاد است مناسب تر خواهد بود.

صفحه اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

2. درمانهای تهاجمی بزرگی خوش خیم پروستات

این دسته از روشهای درمانی به دو گروه جراحی باز و بسته (TUR) تقسیم می‌شود. درمان تهاجمی از هر نوع که باشد؛ زمانی انتخاب می‌شود؛ که شدت علائم زیاد بوده و زندگی فرد را مختل کرده باشد؛ یا فرد به عفونت و احتباس حاد ادرار مبتلا شده؛ و با درمان های دارویی، بهبودی در فرد حاصل نشده باشد. انتخاب بین جراحی باز و بسته (TUR) بستگی به سایز و اندازه پروستات و نیز شرایط خاص بیمار دارد و این انتخاب توسط جراح انجام می‌شود.

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری، بزرگی پروستات، ناباروری، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :هوشنگ تقی زاده [ 1401-10-06 ]
پروستات ۴۴ شده آیا با دارو کوچک میشه اگه میشه چه دارویی مصرف کنم

هوشنگ تقی زاده [ 1401-10-06 ]
سلام بزرگی پروستات ۴۴ هست آیا با مصرف دارو کوچک میشه چه دارویی مصرف کنم

شمس اله [ 1401-08-29 ]
سلام مطالب بسیار عالی هستند ، تشکر فراوان

محمد رضا جلیلی [ 1401-06-30 ]
موقعیکه انسان دچار حبس ادرار میشود بهترین روش آزاد شدن ادرار چیست البته بدون مصرف دارو . منظورم اینه که چه نوع ورزش یا عملی انجام دهیم که منجر به آزاد سازی ادرار شود ؟

محمد علیبیگی [ 1401-06-07 ]
مسلما که درمان هر مشکلی و همچنین پروستات با دارو هم بهتر و هم ایمنتر است البته بازم هر نوع درمانی دارویی یا جراحی بسته به تشخیص جراح دارد لذا همینکه جناب دکتر صالحی قبل از درمان پروستات و مجرای ادراری و کلیه ها و لگن را مورد بررسی قرار میدهند تا نوع درمان را انتخاب کنند جای تقدیر دارد. بنده تصمیم گرفتم اگر چه تا اصفهان فاصله و مسافت زیاد است ۷۰۰ کیلومتر ولی حتما در این مورد به مطب ایشون مراجعه کنم، در حال حاضر کپسول تامسولوسین مصرف میکنم. در پایان بخاطر اطلاعاتی که دادید ممنون.

حسین علی شیوا [ 1400-10-29 ]
پروستات من بزرگ شده است در شب تکرر ادرار دارم دیوار مثانه من نیز ضخیم شده است دارو استفاده کردم تا زمانیکه تطبیق دارو ادامه دارد مشکل کمتر است ولی وقتیکه مصرف دارو قطع میگردد بعد از مدتی مشکل دو باره آغاز میگردد.خواهشمندم بنده را در رابطه با درمان ان چه بصورت خانگی ویا داروی رهنمایی فرماید ممنون . البته نکته قابل تذکر اینکه من در افغانستان هستم . باز هم از لطف شمامتشکرم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

استفاده از کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری و بیماریهای مقاربتیاستفاده از کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری و بیماریهای مقاربتی

کاندوم یک پوشش نازک از جنس لاتکس است که به عنوان یک روش مانعی برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین