منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلدکتر قهرمان نژادواریکوسل

عوارض جراحی واریکوسل

واریکوسل یا همان گشاد شدن سیاهرگ‌های بیضه یکی از شایعترین علل ناباروری در آقایان است. در واریکوسل یا همان واریس بیضه خون به جای آنکه حرکت رو به بالا داشته باشد، به سمت پایین برگشته و سیاهرگ، در پایین ترین قسمت گشاد خواهد شد.این بیماری با برگشت مواد سمی از سیاهرگ کلیه و فوق کلیه به بیضه‌ها، همچنین گرم نمودن بیضه‌ها، با تولید اسپرم و ساختار خود اسپرم آسیب وارد می‌نماید.

آنچه در این مطلب میخوانید

واریکوسل بیماری است که به درمان‌های غیر جراحی جواب نمی‌دهد و تنها راه درمان آن عمل جراحی می‌باشد. بسته به اینکه واریکوسل در چه گریدی قرار دارد، و میزان آسیبی که در اثر واریکوسل به بیضه‌ها وارد می‌شود، ممکن است پزشک متخصص اورولوژی اقدام به جراحی نماید. ولی به طور معمول در اشخاص مبتلا به واریکوسلی که بیش از یک سال بدون جلوگیری اقدام به باروری نموده‌اند و موفقیتی کسب نکرده‌اند، یا سایز بیضه کوچک شده است همچنین در مواردی که نتایج آزمایش اسپرموگرام مختل گردیده، نیاز به جراحی واریکوسل وجود دارد.

عوارض جراحی واریکوسل

جراحی واریکوسل ممکن است عوارضی در برداشته باشد که این عوارض عبارتند از:

کوچک شدن بیضه بعد از عمل جراحی وایکوسل

یکی از عوارض جراحی واریکوسل، کوچک شدن بیضه بعد از عمل می‌باشد. علت این اتفاق، قطع شدن شریان بیضه است و به علت عدم خون رسانی بعد از عمل به تدریج بیضه تحت عمل قرار گرفته، کوچک می‌شود.

درد بیضه بعد از عمل واریکوسل

به علت بسته شدن رگ‌های بیضه در هنگام عمل جراحی واریکوسل ، اغلب درد بیضه ایجاد می‌شود که جای نگرانی نیست. این دردها با استراحت، تدریجاً برطرف می‌شوند.

جراحی واریکوسل در اصفهان

عود مجدد واریکوسل

یکی از عوارض واریکوسل عود مجدد این بیماری است که البته در صورت انجام عمل جراحی میکروسکوپیک واریکوسل امکان عود بسیار پایین خواهد بود.

هیدروسل یا آب آوردن بیضه

هنگام عمل جراحی اگر عروق واریسی بیضه کاملاً توسط جراح کلیه و مجاری ادراری لخت نشود و بافت لنفی آن جدا نگردد و یا اگر بعد از عمل شخص استراحت کافی نداشته باشد، باعث جمع شدن آب دور بیضه می‌شود. به تجمع آب اطراف بیضه، بیش از حد نرمال، هیدروسل گفته می‌شود که خود نیازمند درمان است. این عارضه با بزرگی بیضه عمل شده و احساس سنگینی در آن نمود پیدا می‌کند و نیازمند پیگیری‌های درمانی و مراجعه به پزشک است.

جراحی میکروسکوپیک واریکوسل

بهترین روش جراحی این بیماری، جراحی میکروسکوپیک واریکوسل است. با این شیوه درمانی، به شریان‌ها، لنف خون رسان و اعصاب هیچ آسیبی وارد نمی‌شود و تنها سیاهرگ‌ها بسته خواهند شد. در این روش عوارضی مانند عود مجدد واریکوسل، کوچک شدن بیضه، هیدروسل، و مشکلات پس از جراحی باز بسیار کمتر دیده می‌شود و ایمنی بالای این روش، آن را به استاندارد طلایی جراحی واریکوسل تبدیل نموده است.

اینستاگرام دکتر صالحی

همشهریان عزیز، برای بهره‌مندی ازدرمان‌ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری که هم در زنان و هم مردان مشاهده می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ناصر جمالزاده [ 1401-11-25 ]
بیضه درد شدید بعد عمل جراحی باد کردن بیضه بعد از ۶ماه عمل

یاسر [ 1401-06-06 ]
سلام،در فیام عمل واریکوسل ،رگهتی کف کانال جدا از رگهای سیاه رگ را هم بستن.گفتن باید حتما بیسته ،که عود نکنه

طاها [ 1401-05-24 ]
ممکنه عمل خطر ناک باشه؟ یافرد دیگه بهوش نیاد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه استکلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود. ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین