منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلدکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / عوارض هایپرپلازی خوش خیم پروستات یا بزرگی پروستات

عوارض هایپرپلازی خوش خیم پروستات یا بزرگی پروستات

هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) یا همان بزرگی پروستات، یک بیماری شایع است که با بالا رفتن سن آقایان احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد. هر گونه سابقه خانوادگی، مشکلات پروستات یا هر گونه اختلال در بیضه‌ها، ممکن است خطر ابتلا به بزرگى پروستات را افزایش دهد. مردانى که در سن پایین بیضه‌هاى خود را برداشته‌اند، به بزرگى پروستات مبتلا نخواهند شد. بزرگی پروستات می‌تواند علائم ادراری آزار دهنده‌ای داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

عدم درمان بزرگی خوش خیم پروستات ممکن است، خروج جریان ادرار از مثانه را مسدود و باعث مشکلات مثانه، مجرای ادراری یا کلیه شود. روشهای موثر متعددی برای درمان بزرگی پروستات وجود دارد که شامل درمان‌های دارویی، درمان‌های کم تهاجمی و در نهایت درمان قطعی بزرگی پروستات با جراحی می‌باشد. برای درمان بزرگی پروستات، قطعاً متخصص اورولوژی می‌بایست میزان و شدت علائم ادراری، اندازه پروستات، وضعیت سلامتی و دیگر بیماری‌های شخص را در نظر داشته باشد.

همچنین بخوانید : علائم بزرگی پروستات

تاثیر بزرگی پروستات بر دفع ادرار

علائم بزرگی پروستات از نوع خوش خیم آن، در ابتدا بسیار خفیف است، اما در صورت عدم درمان و رسیدگی می‌تواند تشدید شود. برخی از اصلی ترین علائم خطرناک پروستات عبارت‌اند از:

1- احساس فشار در هنگام ادرار
2- جریان ادرار آهسته و همراه با تأخیر
3- ادرار مکرر در هنگام شب
4- ادرار قطره قطره
5- ادرار منقطع
6- جریان ادرار ضعیف
7- ادرار دردناک
8- ادرار خونی

این علائم قابل درمان هستند و توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرکدام از آنها، برای پیشگیری از عوارض جدی تر، به متخصص کلیه و مجاری اداری مراجعه نمایید.

درمان بزرگی پروستات د اصفهان

تاثیر بزرگی پروستات بر رابطه جنسی

بزرگی پروستات همچنین می‌تواند باعث برخی از مشکلات جنسی شود. میزان ایجاد اشکال در روابط جنسی، با توجه به وضعیت پروستات متفاوت است. برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از:

این عوارض ممکن است با توجه به سن، ژنتیک و اضطراب متفاوت باشند.

آدرس صفحه اینستاگرام

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شهرام نساجی [ 1402-02-27 ]
مناسب و خوب بود ولی سوالات بیشتری میتواند برای فرد باقی بماند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ناباروری در مردانعلل ناباروری در مردان

اگر زوجی پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری، بارور نشوند، در اصطلاح به آنها نابارور گفته می‌شود و نیاز به پیگیری دارند. دلایل بی‌شماری می‌تواند موجب ناباروری در زوجین شود که از آن جمله می‌توان به عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، شرایط محیطی و سبک زندگی اشاره کرد ... ادامه مطلب

تشخیص افتراقی درد کلیه و کمر دردتشخیص افتراقی درد کلیه و کمر درد

درد کلیه و کمر درد اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌ شوند.تفاوت بین کمردرد و درد کلیه شامل محل و شدت درد و هرگونه علائم همراه با آن است. ... ادامه مطلب

راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین