منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژادجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / علائم ایدز و هپاتیت B

علائم ایدز و هپاتیت B

ایدز و هپاتیت B هم مانند زِگیل تناسلی ، کلامیدیا ، سفلیس و ...، از بیماری‌های منتقله از طریق تماس جنسی محسوب می‌شوند که توجه به آنها و دانستن در ارتباط با این دو بیماری، به دلیل مهلک بودن از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه مطلب اطلاعات مختصری در ارتباط با انتقال، علائم و روش پیشگیری از این بیماری‌ها در اختیارتان قرار خواهیم داد.

آنچه در این مطلب میخوانید

انتقال ایدز و هپاتیت B

ایدز و هپاتیت B تنها از طریق تماس جنسی انتقال پیدا نمی‌کنند. پنج راه انتقال ایدز و هپاتیت B شناسایی شده که یکی از آنها، ارتباط جنسی است. این بیماری‌ها در تماس جنسی (به ویژه از آقا به خانم) انتقال پیدا می‎کنند. نکته قابل توجه در این بیماری‌ها، ناقل بودن افرادی است که به دلیل عدم ایجاد عوارض، از بیماری خود اطلاع ندارند و به سادگی با برقراری تماس جنسی، پارتنر خود را هم درگیر می‌کنند. حتی در صورت انجام تست‌های تشخیصی در هفته‌های اولیه ورود ویروس به بدن، نتایج آزمایشات، منفی خواهد بود ولی در این شرایط هم امکان انتقال بیماری وجود دارد.

علائم ایدز یا HIV

در این بیماری، پس از گذشت چند هفته از ورود ویروس به بدن، یک سرماخوردگی جزعی ایجاد می‌شود و بعد از آن بیماری نهفته خواهد شد و تا مدتها (بین سه تا بیست سال) بی علامت می‌باشد.

پیشگیری از ایدز و هیاتیت در اصفهان

علائم ایدز در مراحل پیشرفته

در مراحل پیشرفته بیماری ایدز، بدن با کاهش گلبول‌های سفید خون و ضعف شدید سیستم ایمنی مواجه خواهد شد. در این شرایط توان مقابله با میکروب‌هایی که در صورت سلامتی، به سادگی دفع می‌شدند از شخص سلب می‌شود و هر بیماری کوچک، می‌تواند تهدید بزرگی محسوب شود.

علائم هپاتیت B

در بسیاری از بیماران در ابتدای آلودگی و عفونت اولیه اثری از نشانه‌های بیماری دیده نمی‌شود. با پیشرفت و توسعه بیماری علائمی مانند استفراغ، زردی پوست، خستگی، ادرار تیره و درد شکم پدیدار می‌شود. توجه داشته باشید زردی در پوست زمانی بارز است که بیماری در مراحل پیشرفته باشد و سلول‌های کبد تخریب شده باشند پس در صورت عدم مشاهده زردی در پوست، نمی‌توان حکم بر سلامت و عدم ابتلا به ویروس هپایتیت B داد.

پیشگیری از بیماری‌های ایدز و هپاتیت B

در همه بیماری‌های مقاربتی ، نقش پیشگیری بسیار مهم است ولی در ایدز و هپاتیت B به دلیل وخامت اوضاع سلامتی در بیمار، پیشگیری از اهمیت بیشتری برخوردار است. تعداد حداقلی شرکای جنسی و توجه به سلامتی جنسی آنها در پیشگیری از این بیماری‌ها نقش بسزایی داد. البته همانطور که گفته شد، تنها راه انتقال ایدز و هپاتیت B داشتن روابط جنسی پر خطر نیست. استفاده از فرآورده های خونی آلوده، ابزار تزریق آلوده (به ویژه در معتادان که از سرنگ مشترک استفاده می‌کنند)، و انتقال از مادر آلوده به جنین نیز از موارد دیگر انتقال این ویروس‌ها است.

صفحه اینستاگرام دکتر صالحی

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ریحانه عایزاده [ 1400-07-04 ]
مدت کوناهیست به هپاتیت سی گرفنار شدم چکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

ویروس پاپیلومای انسانی؛ نحوه تشخیص، واکسیناسیون، انواع، علت ابتلا و علائمویروس پاپیلومای انسانی؛ نحوه تشخیص، واکسیناسیون، انواع، علت ابتلا و علائم

ویروس پاپیلومای انسانی یک ویروس با شیوع بالا است که می تواند قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد. ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین