منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیواریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / تاثیر رابطه جنسی بر سلامتی

تاثیر رابطه جنسی بر سلامتی

آنچه در این مطلب میخوانید

افراط در رابطه جنسي مي‌تواند براي مردان دردسر آفرين باشد

در پی ارتباط جنسی بیش از اندازه ممکن است آلت تناسلي مردان دچار خراشيدگي و يا تحريك پوستي گردد. همچنين در رابطه جنسي خشن و طولاني مدت بافت آلت تناسلي مردان مي‌تواند دچار آسيب شود. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بي‌علت نيست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر مي‌گردد، اما پس از آن ديگر خوني در آلت جريان نمي‌يابد. براي جذب مجدد اكسيژن عضلات آلت بايستي شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهيد تا آلت شل شده و استراحت كند، با اين كار عضلات آلت را از دريافت اكسيژن كافي محروم كرده ايد. در بيماري پرياپيسم ( PRIAPISM ) كه در آن نعوذ دائمي پديد مي‌آيد، آلت ممكن است دچار مرگ سلولي شود. به همين خاطر پرياپيسم يك اورژانس پزشكي به حساب می‌آید.

افزايش جريان خون

رابطه جنسي جريان خون به مغز و ديگر اعضاي بدن را افزايش مي‌دهد بنابراين اكسيژن و مواد مغذي بيشتري به ارگان‌هاي بدن رسيده و مواد زائد نيز سريعتر از بدن دفع مي‌گردند.

افزايش طول عمر

نرخ مرگ و مير درافرادي كه 2 بار درهفته به ارگاسم مي‌رسند، نصف افرادي است كه در طول ماه تنها يك مرتبه ارگاسم را تجربه مي‌كنند.

آدرس اینستاگرام دکتر صالحی

رابطه جنسي باعث افزايش سطح هورمون استروژن در زنان مي‌گردد

اين هورمون باعث انعطاف‌پذيري و لغزندگي بيشتر مهبل شده و زنان را در برابر بيماري‌هاي قلبي محافظت مي‌كند.

رابطه جنسي در كاهش استرس و اضطراب بسيار موثر است

همچنين رابطه جنسي باعث بهبود كيفيت خواب مي‌گردد و تا حد زیادی استرس را از فرد دور می‌کند.

تاثیر رابطه جنسی بر سلامتی

رابطه جنسي چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است. چنانچه كسي را داريد كه برايتان اهميت قائل بوده و دوستتان دارد و در مقابل، شما نيز براي وي اهميت قائل بوده و دوستش می‌دارید، از لحاظ احساسي و جسمي نيز با يكديگر صميمي هستید، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و يا ابتلا به بيماري‌هاي گوناگون قرار خواهيد داشت. بخشي از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن مي‌باشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغيير در تركيبات شيميايي بدن شما خواهد شد. رابطه جنسي سالم در افزايش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) ميتواند تاثير بسزايي داشته باشد.

همانطور که می‌دانید، طبق نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه ارتباطات جنسی، یکی از مهمترین دلایل تداوم زندگی مطلوب زناشویی می‌تواند با کیفیت بودن این روابط باشد. همشهریان گرامی! اگر با مشکلاتی در این باره مواجه هستید، برای بهره مندی از روشهای درمانی، با مراجعه به متخصص اختلالات جنسی در اصفهان، به رفع آن بپردازید و با این امر سطح کیفی زندگی مشترک خود را بالا ببرید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

درمان تنگی مجرای ادراردرمان تنگی مجرای ادرار

هنگامی که زخم ناشی از تورم، آسیب یا عفونت، مجرای ادرار را مسدود کند یا جریان ادرار را در آن کاهش دهد، فرد به اصطلاح دچار تنگی مجرای ادرار می‌شود و ممکن است با عوارض بیشماری روبرو شود. روشهای درمانی متعددی برای مبتلایان به این عارضه وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ... ادامه مطلب

اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین